تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 فروردین 1403 - 16:54
23 بازدید
کد خبر : 1017

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

هزار میلیارد تومان بدهی تأمین اجتماعی پرداخت شد

هزار میلیارد تومان بدهی تأمین اجتماعی پرداخت شد
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در این دو سال ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی سازمان تأمین اجتماعی به بانک‌ها پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی سیفار به نقل از «سبلان ما»،  میرهاشم موسوی امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه پروژه تأمین اجتماعی در اردبیل اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی برای ۴۶ میلیون نفر در کشور خدمات ارائه می‌کند که ما در قالب ۴۱۴ مرکز تخصصی در خدمت بیمه‌شدگان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حکمرانی تأمین اجتماعی با یک نگاه ملی سعی بر این است تا از منابع سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان سازمان بین‌نسلی حمایت کرده و اجازه ندهیم این سرمایه‌ها از بین برود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: از روز اول حضور در سازمان و دولت سیزدهم توسعه خدمات‌رسانی را به‌عنوان رویکرد اصلی موردتوجه قرار دادیم تا با همکاری شرکای اجتماعی بتوانیم در خدمت بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران باشیم.

موسوی افزود: قبل از شروع به کار دولت سیزدهم ما شرایط سخت و دشواری را در حکمرانی سازمان تأمین اجتماعی شاهد بودیم به‌طوری‌که این سازمان را با ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی به‌عنوان بزرگ‌ترین بدهکار بانکی تحویل گرفتیم.

وی بیان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ عمده پرداختی بازنشستگان و مستمری‌بگیران از طریق استقراض از بانک انجام می‌شد که این روند نامناسب به انباشت بدهی منجر شده بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی هر ماه ۲۶ هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند که تنها ۵ هزار میلیارد تومان این مبلغ تأمین می‌شد و مابقی با کسری نقدینگی از طریق استقراض از بانک‌ها انجام می‌شد.

موسوی تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته بانک رفاه به محل برداشت منابع موردنیاز تبدیل شده بود که این خود بزرگ‌ترین ضربه را به صندوق تأمین اجتماعی وارد کرده بود و به‌جای آینده‌نگری در ریل آینده خوری قرار گرفته بودیم.

وی اظهار کرد: در این دو سال نه‌تنها ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی سازمان تأمین اجتماعی به بانک‌ها پرداخت شد؛ بلکه در این دو سال متناسب با افزایش حقوق و هزینه‌ها ما اجازه ندادیم ریالی استقراض از بانک‌ها انجام شود و ما موفق شدیم بالغ بر ۲۳۰ هزار میلیارد تومان خلأ سال‌های گذشته را نیز به‌نوعی جبران کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تلاش دولت را در کنترل تورم یادآور شد و بیان کرد: با کاهش استقراض از بانک اجازه ندادیم تا آثار تورمی این امر در جامعه ملموس‌تر شود؛ بلکه نهایت دقت و همراهی را در انضباط بخشی مالی انجام دادیم تا در کنار پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران شرایط مطلوب اقتصادی در سازمان رقم بخورد.

موسوی ادامه داد: علاوه بر پرداخت ۲۶ هزار میلیارد تومان حقوق ماهانه با احتساب سایر هزینه‌ها به‌ویژه تعهدات کوتاه‌مدت و بیمه بیکاری در حال حاضر پرداختی ماهانه این سازمان به ۴۴ هزار میلیارد تومان رسیده که سعی می‌کنیم بدون وابستگی و یا بدهکاری این منابع را تأمین کنیم.

 بحران‌سازی افراطی را قبول نداریم

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با انتقاد از بحران‌سازی‌های افراطی خاطرنشان کرد: هرچند سازمان تأمین اجتماعی با مشکلات و برخی نارسائی‌ها روبروست اما نباید عده‌ای به دنبال بحران‌سازی افراطی در این صندوق باشند چرا که ما توسعه خدمات را در گذر از این شرایط سخت به نفع بیمه‌شدگان مدنظر قرار دادیم.

موسوی به پروژه‌های عمرانی متعدد در کشور باهدف ایجاد زیرساخت رایگان درمانی به نفع بیمه‌شدگان اشاره کرد و گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه توسعه خدمات درمانی در کشور است تا با اجرایی‌شدن ۱۳۳ پروژه درمانی بتوانیم در خدمت بیمه‌شدگان باشیم.

وی اظهار کرد: در استان اردبیل بیش از ۲۱ پروژه بزرگ و کوچک در بخش درمانی و بیمه‌ای در حال اجراست که از این تعداد ۱۰ پروژه با اولویت در مرحله تکمیل است که تعدادی از آنها امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی گفت: هدفگذاری این سازمان ارائه خدمات رایگان درمانی به بیمه‌شدگان است تا باتوجه‌به وضعیت معیشتی اکثر بیمه‌شدگان بتوانیم به این قشر بی‌منت خدمت‌رسانی کنیم.

موسوی افزود: ۴۶ میلیون بیمه شده در سراسر کشور خدماتی را از این سازمان دریافت می‌کنند که در دو سال دولت مردمی سعی شده تنوع خدمات را با ارتقای کیفیت موردتوجه و دقت نظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: در استان اردبیل پراکنش مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی مطلوب است و علاوه بر مرکز استان درمانگاه‌های متعددی در نمین، گرمی و بیله‌سوار در حال احداث است که اعتبار لازم برای احداث و تکمیل آنها امسال اختصاص می‌یابد.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در پایان بیان کرد: امروز شاهد آغاز عملیات احداث سه پروژه بیمه‌ای و درمانی در استان بودیم که احداث مرکز رفاهی، بایگانی راکد و درمانگاه تخصصی اتوبوسرانی از جمله این پروژه هاست که تعدادی از آنها امسال و تعدادی نیز در سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

انتهای خبر/  م م

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اعلام وصول