تاریخ انتشار : یکشنبه 26 فروردین 1403 - 10:59
19 بازدید
کد خبر : 1029

اصابت موشک‌های ایرانی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

اصابت موشک‌های ایرانی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از جمله شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی  «سیفار»به نقل از شبکه اطلاع‌رسانیدانا، تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مسئولان اسرائیلی اعلام کرد که ایران با شلیک ده‌ها پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی حمله خود به اسرائیل را آغاز کرد.

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی عراق به نقل از وزیر حمل و نقل این کشور اعلام کرد که حریم هوایی عراق بسته شده و تمام پروازها متوقف شده است.

شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز نوشت: عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی از دقایقی پیش آغاز شده است.

۲۳:۳۶ سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد پاسخ ایران به اسرائیل با پرتاب ده‌ها پهپاد انتحاری آغاز شده است.

۲۳:۴۳ سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید ایران حمله با پهپاد به اسرائیل را آغاز کرده است.

۲۳:۴۷ توییت اکانت منتسب به رهبر انقلاب ” رژیم خبیث تنبیه خواهد شد “.

۲۳:۵۸ بایدن با تیم امنیت ملی خود تشکیل جلسه داد.

۰۰:۰۰ موج دوم حملات پهپادی از ایران شروع شد‌‌.

۰۰:۰۴ رادیو ارتش رژیم صهیونیستی: حمله ایران شامل موشک‌های کروز نیز می‌شود، و فقط پهپاد نیست.

۰۰:۰۸: به گزارش NYT، اسرائیل پایگاه های نظامی خاصی را تخلیه کرده، هواپیماها را در هوا قرار داده و سیستم های دفاعی خود را برای رهگیری پهپادهای پرتاب شده از غرب ایران و عراق آماده کرده است.

آکسیوس: حملات ایران به اسرائیل نه با ده‌ها بلکه با صدها پهپاد انجام شده است.

۰۰:۰۹ – سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

۰۰:۱۰ رسانه اسراییلی اعلام کرد: بر اساس دستورالعمل سیستم امنیتی، از ساعت ۰۰:۳۰ حریم هوایی کشور اسرائیل به روی پروازهای بین المللی و داخلی بسته خواهد شد.

۰۰:۱۱ موج سوم شلیک پهپادهای انتحاری ایران به سوی سرزمین‌های اشغالی شروع شد.

۰۰۱۲: کاخ سفید: انتظار می رود حمله ایران چند ساعت طول بکشد.

۰۰:۱۷ شبکه ۱۲ اسرائیل گزارش داد که پس از شلیک ده‌ها پهپاد، موشک‌های کروز ایرانی نیز به‌سمت اسرائیل شلیک شده‌اند.

۰۰:۱۹ رسانه های آمریکایی به نقل از منابع امنیتی: پهپادهای پرتاب شده ممکن است یک عملیات انحرافی برای پرتاب موشک از ایران باشد.

۰۰:۲۰ منابع خبری اعلام کردند که حزب‌الله لبنان با پهپادهای انتحاری سامانه‌های گنبد آهنین اسرائیل در تل نعمه را هدف قرار داده است.

۰۰:۲۱ وزیر دفاع ایران: هر کشوری که حریم هوایی یا خاک خود را برای حمله به ایران به روی اسرائیل باز کند، پاسخ قاطع ما را دریافت خواهد کرد.

۰۰:۲۲ حمله پهپادهای انتحاری حزب‌الله به گنبد آهنین منابع خبری اعلام کردند که حزب‌الله لبنان با پهپادهای انتحاری سامانه‌های گنبد آهنین اسرائیل در تل‌نعمه را هدف قرار داده است.

پهپادهای ایران بر فراز آسمان کربلا

۰۰:۲۷ وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی همتای هلندی راه برون رفت از آشفتگی‌های منطقه را پایان نسل‌کشی در غزه خواند و گفت: اگر جامعه جهانی رژیم اسرائیل را در ادامه جنایات جنگی متوقف نکند، همه متضرر خواهند شد.

۰۰:۳۲  یک مقام آمریکایی: ایران احتمالا از ۱۰۰ پهپاد در حمله به اسرائیل استفاده کرده است.

۰۰:۳۳ جنگنده های ارتش اسرائیل در شمال اراضی اشغالی به پرواز در آمدند.

۰۰:۳۲  یک مقام آمریکایی: ایران احتمالا از ۱۰۰ پهپاد در حمله به اسرائیل استفاده کرده است.

۰۰:۳۶ سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا: به نظر می‌رسد حمله ایران چندین ساعت ادامه خواهد داشت.

۰۰:۳۷ خبرگزاری رویترز اعلام کرد در پی حمله تنبیهی ایران علیه اسرائیل،‌ اردن حالت فوق العاده اعلام کرده است، بنا بر این خبر، اردن در مقابله با پهپادها به اسرائیل کمک خواهد کرد.

۰۰:۵۳ منابع آگاه: ایران اعلام کرده است هرگونه حمله تلافی جویانه اسرائیل را با شدت بیشتری پاسخ خواهد داد.

۰۰:۵۵ فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری بیروت، موقتا همه پروازهای ورودی و خروجی را تعلیق کرد؛ رسانه‌های سوری: تعدادی از پهپادهای ایرانی به آسمان استان دمشق رسیدند و هم‌اکنون در حال عبور از آسمان پایتخت سوریه هستند یک منبع آمریکایی به الجزیره: ایران با شلیک پهپادها از چندین جهت تلاش میکند بر پدافند اسرائیل غلبه کند.

۰۱:۰۱ با شروع حملات ایران علیه رژیم صهیونیستى تمام پروازها در بغداد و اربیل رسما به حالت تعلیق درآمد.

۰۱:۰۲ آژیرهای هشدار در فلسطین اشغالی به صدا در آمد.

۰۱:۰۳ شبکه الجزیره از شنیده شدن صدای انفجار در الجلیل خبر داد.

پرتابه‌های ایرانی بر فراز پارلمان رژیم صهیونیستی

۰۱:۰۵ رژیم صهیونیستی سامانه GPS را در خاورمیانه مختل کرده و با این کار صدها پرواز غیرنظامی را در معرض خطر قرار داده است.

۰۱:۰۶ شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی: جنگنده‌های انگلیسی و آمریکایی در رهگیری پهپادهای ایران در حریم هوایی اردن و سوریه مشارکت می کنند.

۰۱:۰۹ شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز آمریکا به نقل از مقامات این کشور اعلام کرد حدود ۵۰۰ پهپاد در حمله ایران به سوی اسرائیل شلیک شده است.

۰۱:۱۴ رسانه‌های عبری زبان از شلیک پهپادهای یمن به سمت ایلات در جنوب فلسطین اشغالی خبر دادند.

جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی

۰۱:۱۵ گروه هکری حنظله بامداد امروز یکشنبه اعلام کرد که رادارهای رژیم صهیونیستی را هک کرده است؛ این گروه با انتشار تصاویری، مسئولیت حمله سایبری و هک شدن رادارهای صهیونیست‌ها را برعهده گرفت.

۰۱:۱۶ ایران اولین دسته از موشک های بالستیک را به سمت اهدافی در عمق اراضی اشغالی پرتاب کرد.

۰۱:۱۹ ای‌بی‌سی به نقل از مقام نظامی صهیونیست: ما معتقدیم ایران فقط سایت های نظامی را هدف قرار می‌دهد.

۰۱:۲۸ نیروهای حزب الله دهها فروند راکت را به سمت مقر فرماندهی پدافندی و موشکی در کمپ قلعه (کیلع) واقع در جولان اشغالی شلیک کردند.

۰۱:۳۰  سی ان ان: این بزرگترین حمله پهپادی تاریخ دنیاست.

۰۱:۳۶ «مارکو روبیو» سناتور آمریکایی می‌گوید حمله تلافی‌جویانه ایران به سرزمین‌های اشغالی «گسترده‌تر از انتظار اولیه» خواهد بود.

۰۱:۴۱

یک منبع آگاه در نیروهای مسلح: نیروهای نظامی کشورمان با دقت تحرکات اردن در جریان حمله تنبیهی رژیم صهیونیستی را تحت رصد دارند و در صورت مشارکت در اقدام احتمالی، هدف بعدی خواهند بود. هشدارهای لازم پیش از عملیات، به اردن و کشورهای منطقه داده شده است.

۰۱:۴۹ دولت اردن: ما هیچ فرمانی به نیروهای مسلح برای مقابله با هیچ پهپادی صادر نکردیم ؛

آنچه را که در رسانه‌ها مبنی بر مقابله نیروهای مسلح این کشور با پهپادها منتشر شده تکذیب می‌کنیم.

۰۱:۵۰  جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون اشاره به اینکه حمله پهپادی ایران علیه سرزمین‌های اشغالی در واکنش به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه صورت گرفته، پاسخ ایران را محکوم و ادعا کرد که این اقدام تهدیدی جدی برای امنیت منطقه است.

۰۱:۵۳ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

۰۱:۵۴  دریادار دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اشغالگر: شهرک نشینان در مناطق جولان، نواتیم، دیمونا و ایلات باید تا اطلاع ثانوی در داخل پناهگاه ها بمانند.

۰۱:۵۸ ارتش رژیم اسرائیل از ساکنان شهر دیمونا خواست تا به مناطق امن بروند.

۰۱:۵۹ روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم: فرودگاه‌های اسرائیل به دنبال اوضاع امنیتی خالی از مسافر هستند.

۰۲:۰۰ مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا بدون اشاره به اینکه حمله پهپادی ایران علیه سرزمین‌های اشغالی در واکنش به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه صورت گرفت، پاسخ ایران را محکوم و بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها تاکید کردند.

انتهای خبر/ ش

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اعلام وصول