تاریخ انتشار : یکشنبه 26 فروردین 1403 - 10:56
25 بازدید
کد خبر : 1026

مدرس سواد رسانه‌ای استان اردبیل:

آسیب‌های فضای مجازی را باید تبدیل به فرصت کرد

آسیب‌های فضای مجازی را باید تبدیل به فرصت کرد
مربی سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی در استان اردبیل گفت: ما باید سعی کنیم برای کودکان خود آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی را تبدیل به فرصت کنیم تا قسمت طلایی عمرشان به هدر نرود و بتوانیم نسلی خوب برای آینده تربیت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیفار، زهرا سلمانی، مربی سواد رسانه انقلاب اسلامی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«سبلان ما»، به مدیریت فضای مجازی و راهکارهای مناسب جهت استفاده درست از برنامه‌های مجازی اشاره کرد و گفت: عصر امروز عصر فضای مجازی است که بدون استفاده از آن حتی نمی‌توان به کارهای روزمره خود رسیدگی کنیم و همان‌طور که می‌دانید بیشتر روزمرگی‌های ما مرتبط با رسانه است.
وی افزود: در زمان حال اکثریت ما دچار غرق‌شدگی در فضای مجازی شده‌ایم و هیچ‌کدام از خانواده‌ها هم نتوانسته‌اند مدیریت بخصوصی در این مورد داشته باشند و این باعث شده است که استفاده مفیدی از این فضا نداشته باشیم.
این مربی سواد رسانه‌ای استان اردبیل با بیان اینکه آسیب‌های فضای مجازی تا چه حد می‌تواند به آینده کودکان تأثیر بگذارد، گفت: ما باید سعی کنیم برای کودکان خود آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی را تبدیل به فرصت کنیم تا قسمت طلایی عمرشان به هدر نرود و بتوانیم نسلی خوب برای آینده تربیت کنیم.
وی بیان کرد: نسل قدیم که شامل پدران و مادران ما می‌شوند رسانه را تلویزیون، رادیو، روزنامه و کتاب می‌دانستند؛ اما نسل جدید که کودکان ما هستند از افکار نسل قدیم به‌دور هستند و در فضای مجازی نفس می‌کشند که می‌تواند آسیب‌های جدی از جمله آسیب جسمانی، آسیب ذهنی، آسیب اعتقادی و آسیب روحی در پی داشته باشد که گاهی این آسیب‌ها خارج از کنترل می‌شوند.
سلمانی تصریح کرد: کودکان معمولاً در مراحل اول زندگی آماده کاشت بذر هستند که ما با رهاکردن آنان در فضای مجازی این اجازه را می‌دهیم که در معرض آسیب‌های بی‌شمار فضای مجازی قرار بگیرند.
وی به نقش والدین در خصوص فضای مجازی اشاره کرد و گفت: والدین با یادگیری آموزش‌های مربوطه می‌توانند این فضا را به‌خوبی مدیریت کنند و کودکان خود را طوری تربیت کنند که به خودکنترلی برسند تا رابطه خوبی بین خانواده و فرزندان ایجاد شود.
انتهای خبر/ پ

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اعلام وصول