تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1402 - 14:48
65 بازدید
کد خبر : 701

مدیر کل ثبت و املاک اردبیل:

کشاورزان گرمی برای دریافت سند تک برگی اراضی خود اقدام کنند

کشاورزان گرمی برای دریافت سند تک برگی اراضی خود اقدام کنند
مدیر کل ثبت و املاک اردبیل گفت: کشاورزان گرمی باید هرچه سریعتر برای دریافت سند تک برگ زمین کشاورزی خود اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی<<سیفار>> نادر خداداد، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل در جلسه مشورتی با فرماندار گرمی، دادستان بخشداران بخش مرکزی و موران و همچنین دهیاران گفت: در راستای اجرای طرح کاداستر و حدنگار ۱۰۰ درصد اراضی ملی این استان از سند مالکیت ثبتی برخوردار شده‌اند.

وی افزود: تاکنون برای بیش از ۱۰۵ هزار هکتار از اراضی ملی استان اردبیل سند مالکیت ثبتی صادر شده است که اسناد صادر شده ، ۱۰۰ درصد اراضی ملی شناسایی شده در استان است.

مدیر کل ثبت و املاک اردبیل با اشاره به اجرای طرح قانون جامع حدنگاری گفت: کشاورزان گرمی باید هرچه سریعتر برای دریافت سند تک برگ زمین کشاورزی خود اقدام کنند.

مولایی فرماندار گرمی هم در این نشست مشورتی با بیان اینکه در شهرستان گرمی هم علاوه بر سند دارکردن اراضی ملی، ۶۹۱۴ هکتار زمین کشاورزی نیز برای صدور سند زراعی تک برگی در قالب طرح قانون جامع حدنگاری معرفی شده اند، اضافه کرد: باید با روشنگری و تبیین موضوعات و بیان فواید اجرای طرح جامع حدنگار مردم را ترغیب به همکاری با مجریان این طرح کرد و در این بین نقش دهیاران و شوراهای روستا تاثیر گذار است.

مقام عالی دولت در شهرستان گرمی افزود: تعویض اسناد قدیمی به تک برگ در دستور کار اداره ثبت اسناد و املاک است که انتظار می‌رود کشاورزان هرچه سریعتر برای انجام امور اداری مربوط به تک برگ شدن زمین‌های کشاورزی خود به این اداره مراجعه کنند.

وی ادامه داد: دریافت سند تک برگ در مورد اراضی کشاورزی باعث می‌شود محدوده اراضی دولتی از اشخاص مجزا شود لذا مسوولیت اقدام نکردن در این زمینه با توجه به اتمام مهلت قانون جامع حدنگاری، با فرد مربوطه است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گرمی هم گفت: اجرای قانون جامع حدنگار و صدور سند تک برگی در اراضی و املاک زراعی و غیر زراعی دعاوی ملکی را در سطح شهرستان به حداقل خواهد رساند.

عدلی افزود: اسناد مالکیتی که در گذشته صادر می‌شد، مشکلات و دغدغه‌های دعاوی مختلفی را به همراه داشت اما با توسعه فناوری‌های نوین و ارائه اطلاعات مفید به مردم در قالب سامانه الکترونیکی خدمات انجام شده به سرعت و با کمترین خطا در حال انجام است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اعلام وصول