تاریخ انتشار : یکشنبه 19 فروردین 1403 - 9:49
24 بازدید
کد خبر : 991

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل مطرح کرد:

کِشت سیب‌زمینی در دشت اردبیل با اقلام صادراتی

کِشت سیب‌زمینی در دشت اردبیل با اقلام صادراتی
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال برنامه ابلاغی برای کِشت سیب‌زمینی در دشت اردبیل، ۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار است که نسبت به سال گذشته کاهش‌یافته و ارقام اصلاح شده بازارپسندتری کِشت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیفار، غفور آقایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی«سبلان ما»، درباره کِشت سیب‌زمینی در دشت اردبیل بیان داشت: برنامه ابلاغی برای کِشت سیب‌زمینی در دشت اردبیل، ۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار و در شهرهای اردبیل، نمین، نیر و سرعین است.

وی با اشاره به اینکه اردبیل یکی از استان‌های مهم در کِشت سیب‌زمینی است و بعد از همدان در رتبه دوم کشوری قرار دارد، اظهار داشت: تعداد ارقامی که در دشت اردبیل کِشت می‌شود محدود به رقم آگریا است، فلذا به دنبال کشت ارقامی هستیم که بازارپسندی خوبی داشته باشد تا کشورهای هدف از این ارقام استفاده کنند .

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: باتوجه‌به افزایش برنامه ابلاغی در سال گذشته و سطح زیر کشت ۲۲ هزارهکتاری سیب‌زمینی در دشت اردبیل، امسال سعی کردیم مقدر ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از این مقدار را کاهش بدهیم تا به سطح تعادل تولید برسد.

وی خاطرنشان کرد: در سال زراعی جدید برای بازارپسندی سیب‌زمینی اردبیل ارقام جدیدتر اصلاح شده در دشت اردبیل کِشت می‌شود تا در آینده ارقام بهتری تولید کنیم.

امسال نوسان شدید قیمت سیب‌زمینی و مسئله بازارپسندی رقم غالب سیب‌زمینی اردبیل، سبب شد تا بخشی از این محصول راهبُردی تولیدی اردبیل، هنوز هم در انبارها بماند.

در حال حاضر سیب‌زمینی‌کاران، برای کِشت این محصول بذر را کیلویی ۲۰ تومان می‌خرند این در حالی است که سیب‌زمینی اردبیل کیلویی ۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.

انتهای خبر/ ش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اعلام وصول