تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1402 - 11:22
49 بازدید
کد خبر : 848

آخرین خبر انتخاباتی از گوشه و کنار اردبیل؛

مسئول ستاد یکی از کاندیداها در اردبیل بازداشت شد

مسئول ستاد یکی از کاندیداها در اردبیل بازداشت شد
تخلف و جرایم انتخاباتی در اردبیل به دقت مورد رصد است و طبق شنیده‌ها برای چند نامزد به دلیل تخلف تبلیغاتی و تخریب اموال عمومی پرونده‌ قضایی ثبت شده و مسئول ستاد تبلیغاتی یکی از کاندیداها در استان اردبیل بازداشت شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی سیفار به نقل از  «سبلان ما»، تخلف و جرایم انتخاباتی در اردبیل به‌دقت مورد رصد مسئولان مربوطه است و حتی طبق اعلام دادستان عمومی و انقلاب اردبیل ثبت تخلفات و جرایم آنها می‌تواند عامل تجدیدنظر در صلاحیت نهایی کاندیداها باشد.

طبق شنیده‌ها برای چند نامزد دوازدهمین دوره مجلس در استان اردبیل به دلیل تخلف تبلیغاتی و تخریب اموال عمومی پرونده قضایی ثبت شده و شهردار اردبیل نیز از دو کاندیدا در این شهر به علت تخریب اموال عمومی از جمله چسباندن تبلیغات در پل قدس این شهر شکایت کرده است؛ همچنین شنیده شده است که مسئول ستاد تبلیغاتی یکی از کاندیداها در استان اردبیل بازداشت شده است و این موضوع در خبر ۲۳ شبکه سبلان نیز اعلام شد.
براین‌اساس به گفته دادستان اردبیل، شخص کاندیداها مسئول تمام رفتارها و حرکات ایام انتخاباتی طرفداران خود است و چنانچه تخلفی ثبت شود باید خود کاندیداها پاسخگو بوده و هیچ عذر و بهانه‌ای در رخداد تخلف پذیرفتنی نیست.

آفاقی در گفتگو با خبرگزاری مهر اعلام کرد که باگذشت دو روز از ایام تبلیغات کاندیداها برخی حرکت‌های نامناسب را در برهم‌زدن زیبایی بصری شهری شاهدیم که انتظار می‌رود طرفداران و حامیان کاندیداها از چنین رفتارهایی پرهیز کنند.

مرکز رسانه دادستانی اردبیل نیز از ثبت پرونده قضایی برای چند نامزد به دلیل تخلف تبلیغاتی و تخریب اموال عمومی خبر داد و اعلام کرد: در پی وصول گزارش‌ها و شکایات، نسبت به چند نفر از نامزدین که با الصاق غیرقانونی تصاویر اقدام به تخریب اموال عمومی کرده بودند، پرونده قضایی تشکیل و بررسی‌ها آغاز شده است.

به گفته مرتضی طاهری‌فرد معاون دادستان مرکز استان اردبیل، تأیید صلاحیت اولیه می‌تواند با مواردی چون جرایم و تخلفات هواداران در ایام تبلیغات مورد تجدیدنظر قرار گرفته، منجر به رد صلاحیت نهایی نامزد شود.

طاهری‌فرد نماینده تام‌الاختیار رئیس‌کل دادگستری و دادستان مرکز استان اردبیل در انتخابات مجلس شورای اسلامی در تذکری به اصحاب رسانه نیز تأکید کرد: اصحاب رسانه از تشویش اذهان مردم و هرگونه بزرگنمایی و سیاه‌نمایی‌هایی که دور از اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای است، پرهیز کنند.

علاوه بر تشکیل کمیته تخلفات انتخاباتی، خود مردم نیز با هشتک‌هایی در فضای مجازی خواستار رعایت قانون از طرف کاندیداها و طرفدارانشان شدند و از آنها خواسته‌اند تا به اموال عمومی آسیب نزنند، در این راستا نقاطی از شهر که به محل نصب پلاکاردها و عکس‌های کاندیداها اختصاص‌یافته، افزایش‌یافت.

باگذشت دو روز از ایام قانونی تبلیغات کاندیداها، برخی از حرکت‌ها باعث برهم‌زدن زیبایی بصری شهری و تخریب اموال عمومی شد که انتظار می‌رود طرفداران و حامیان کاندیداها از چنین رفتارهایی پرهیز کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اعلام وصول