تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 اسفند 1402 - 12:53
59 بازدید
کد خبر : 876

آیت الله سید حسن عاملی:

رابطه من با مردم رابطه خادم و مخدومی است

رابطه من با مردم رابطه خادم و مخدومی است
نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رابطه من با مردم رابطه خادم و مخدومی است گفت: رابطه من با مردم استان اردبیل که عنصر اصلی مقاومت هستند بر اساس ادای دینی است که ما با آن مدیون ملت بزرگ خودمان هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی سیفار به نقل از  «سبلان ما»، آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه شهرستان اردبیل  از روحانیون پرسابقه شهرستان دارالارشاد اردبیل است که با اتکا به قدرت ایمان به خداوند متعال، تقوا، علم و دانش و معرفت نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان اردبیل شده است تا در صورت جلب‌اعتماد مردم بتواند تدام بخش فعالیت در مهمترین سنگر صیانت از نظام جمهوری اسلامی و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی همچون ادوار گذشته شود.

 

پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما در راستای ایجاد فرصت عادلانه برای نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و ایجاد زمینه انتخاب آگاهانه و پرشور در قالب برنامه «برای مردم» به گفتگو با نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در موضوعات مختلف پرداخته است.

 

آیت الله عاملی می‌گوید: بنده مدت مدیدی چه در سِمَت امام جمعه چه قبل از امامت جمعه ، سی – چهل سال در سنگر تبلیغ در خدمت عزیزان بوده‌ام اما تاکنون رابطه بنده با مردم عزیز بر اساس مطالبه نبوده است

چه قدر شایسته است که رابطه ما با ملت عزیز که عنصر اصلی مقاومت هستند بر اساس نیاز و احتیاج نباشد بلکه بر اساس ادای دینی باشد که ما با آن دین ، مدیون ملت بزرگ خودمان هستیم

 

عضو مجلس خبرگان رهبری برای اینکه نقش اصلی را ایفا کند باید بدون ملاحظه به موضوعات حساس وارد شود و فقط صلاح ملت و اقتدار و عزت کشور لحاظ گردد.

مجلس خبرگان رهبری یک ظرفیت بسیار خاصی است تا منتخب ملت در سیاست‌های کلان کشور ورود و دین خود را به ملت با عظمت اداء کند.

تاکید می کنم که اینجانب شما عزیزان هم استانی را  به خاطر رای نمی‌خواهم بلکه برای ما فخر و شرف است که خودمان را وقف خدمت ملت و عزت کشور نماییم.

آیت الله سید حسن عاملی در سخنرانی های خود گفته است: امامت جمعه سمتی مقدس و توفیقی بزرگ است و انسان را برای کارهای خیر مبسوط الید می‌کند اما از این طرف مجلس خبرگان یک مجلس انتخابی و ظهور وثوق مردمی است

بنابراین با قرار گرفتن اعتماد مردم در کنار سمت امامت جمعه یک ظرفیت قوی ایجاد می‌شود و چنین شخصی می تواند با اقتدار در تصمیم گیری‌های کلان کشور دخالت، اظهار نظر و  احیاناً آن را نقد کند و در طرف و اردوی ملت بایستد و از طرف ملت صحبت کند و این برای فرد منتخب توفیق بزرگی است که توسط ملت عزیز فراهم می‌شود

بسیار لازم است که همه عزیزان توجه کنند اصل هدف بنده از اینکه در انتخابات شرکت کرده ام در وهله اول برای این است که چند نفر اضافه در انتخابات شرکت کنند اصل حرف همین است

یعنی بنده اول باید نیت خود را درست کنم بعد وارد انتخابات شوم برای خدا جواب آماده کنم بعد وارد انتخابات شوم همچنان که در روایت است که :” فاعدّ له جواباً ” (در هر کاری برای خدا جواب حاضر کن) و در مرحله دوم حسن استفاده از تفویض ملت عزیز برای اعتلاء و اقتدار کشور است.

 

 

نگاهی به فعالیت‌های آیت‌الله سید حسن عاملی نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان اردبیل

 

دوران جوانی آیت‌الله سید حسن عاملی همزمان با نهضت امام خمینی(ره) مصادف شده بود. وی به فعالیت علیه رژیم پهلوی پرداخت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۰ برای تحصیل علوم دینی راهی حوزه علمیه قم شد،

وی به فراگیری ادبیات عرب نزد مرحوم مدرس افغانی پرداخت و شرح لمعتین را در محضر حضرات آیات اشتهاردی و راستی کاشانی و اصول فقه را نزد استاد صالحی گذراند.

در مقطع سطح از محضر حضرات آیات پایانی، اعتمادی و مدرسی بهره برد، و درس خارج فقه را در محضر آیت‌الله مکارم شیرازی سپری کرد، و خارج اصول را در محضر آیت‌الله جعفر سبحانی فراگرفت. وی مدتی را نیز نزد مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی سپری کرد و حدود ۸ سال از اصول آیت‌الله وحید خراسانی و فقه آیت‌الله شیخ جواد تبریزی و همزمان تفسیر آیت‌الله جوادی آملی بهره برد و همچنین در درس اخلاق بزرگانی از جمله مرحوم اشتهاردی، مظاهری، احمدی میانجی و پهلوانی حضور می‌یافت.

 

وی ضمن تحصیل در حوزه تحصیلات رسمی دانشگاهی را نیز پی گرفت و توانست در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاه تهران مدرک کارشناسی ارشد دریافت کند، و پس از آن مقطع دکترایش را با تدوین پایان‌نامه‌ای با عنوان «تأثیر متقابل عقد و شرط» به پایان برد.

 

همزمان با ورود به حوزه علمیه قم در سال ۱۳۶۰ حدود یک سال به‌دفعات در جبهه‌های نبرد نیز حاضر می‌شد،

آیت الله عاملی در سال ۱۳۶۷ برای همکاری در مدارس شورای مدیریت به‌صورت رسمی دعوت شد،و پس از چند سال در مدارس مرکز جهانی علوم اسلامی، در متون ادبی، منطق، فقه، اصول و اخلاق کلاسیک مشغول تدریس شد.

وی اکنون عضو هیئت علمی این مرکز نیز می‌باشد و مدیریت گروه اخلاق را به‌عهده دارد، در لجنه ادب عربی حوزه علمیه قم عضویت دارد و به تألیف کتاب درسی ادبیات برای حوزه‌های علمیه مشغول است.

آیت الله عاملی بعد از رحلت آیت الله مروج و بعد از ایت الله فاطمی، به عنوان سومین نماینده ولی فقیه فقیه در استان اردبیل و امام جمعه شهرستان اردبیل است.

وی پیش از توفیق حضور در مجلس خبرگان رهبری را کسب کرده است.

 

 

نگاهی به خدمات آیت‌الله سید حسن عاملی

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در اولین گام خود در راستای تقویت پایه‌های حوزه‌های علمیه استان مجموعه‌ای تحت عنوان «مدینه العلم» مشتمل بر سی و شش واحد مسکونی و کتابخانه‌ای عظیم برداشت، ـ تأسیس حوزه علمیه خواهران اردبیل، تاسیس حوزه علمیه خواهران شهرستان خلخال،  تأسیس حوزه علمیه سفیران هدایت، تأسیس مؤسسه امدادی میثاق که از استثنائی‌ترین مؤسسات امدادرسانی در منطقه بوده و آثار بسیار فراوانی را با وثوق و اقبال ویژه مردم شاهد است.

شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل به ریاست آیت‌الله سید حسن عاملی در سال ۸۷ در زمره مراتب نخستین کشوری، ارزیابی و در نشست ائمه جمعه سراسر کشور مورد تشویق قرار گرفت.

اصرار در انتقال کاستی‌ها و کژی‌ها و انتظارات بی‌پایان و توقعات بیکران و صدالبته بحق جامعه، اعم از عامه مردم و مدیران از روحانیت، خصوصاً از نماینده رهبری در مراکز استان‌ها، پافشاری بر طرح بی‌واسطه و مستقیم مشکلات اجتماعی، قضائی، سیاسی، معیشتی و حتی فردی و خانوادگی کنار اشکالات ساختاری در بسیاری از ارکان مدیریت کشوری، به‌مفهوم گسترده آن، بعضاً به‌تصور اختیارات و امکانات نامحدود نمایندگان رهبری، کمترین واکنش ممکن، استماع دقیق، اظهار همدلی، همدردی و دلجویی است و این به‌تنهایی برای اشغال همه اوقات و فرسودن همه توانایی‌ها کافی است.

 

انتهای خبر/ ج

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اعلام وصول