تاریخ انتشار : سه شنبه 22 اسفند 1402 - 13:00
40 بازدید
کد خبر : 938

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اعلام کرد:

رتبه ۱۰ اردبیل در حوادث چهارشنبه‌سوری

رتبه ۱۰ اردبیل در حوادث چهارشنبه‌سوری
رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت و درمانی استان اردبیل گفت: استان ما سال گذشته با ۱۶۷ مصدوم از بین ۳۱ استان متأسفانه رتبه دهم حوادث چهارشنبه‌سوری را به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیفار، سعید مهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی  «سبلان ما»،   با تأکید بر مراقبت بیشتر خانواده‌ها از فرزندانشان در چهارشنبه‌سوری، بیان داشت: متأسفانه با رواج استفاده از انواع مواد محترقه خطرناک در سال‌های اخیر شاهد آسیب‌های جسمی به شهروندانی هستیم که پیامد آن تا سال‌ها و شاید تا آخر عمر باقی خواهد ماند.

وی گفت: چهارشنبه‌سوری سال گذشته استان اردبیل ۱۶۷ مصدوم داشت که نصف این افراد از ناحیه دست و نصف دیگر نیز از ناحیه چشم و صورت آسیب دیدند و براین‌اساس پارسال از لحاظ حوادث چهارشنبه‌سوری اردبیل در بین ۳۱ استان رتبه دهم را به خود اختصاص داد و از همین رو می‌طلبد تا بیشتر مراقبت کنیم.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت و درمانی استان اردبیل اضافه کرد: سال گذشته حدود ۸۰ درصد حوادث چهارشنبه‌سوری در روز چهارشنبه‌سوری و بقیه در سایر روزهای اسفندماه اتفاق افتاد.

وی با ابراز تأسف از اینکه در حوادث چهارشنبه‌سوری افراد بی‌گناه نیز ناخواسته دچار حادثه شده‌اند، اظهار داشت: ۶۶ درصد از افراد آسیب‌دیده حوادث چهارشنبه‌سوری اردبیل، کسانی هستند که از مواد محترقه استفاده می‌کردند و متأسفانه بقیه عابران پیاده‌ای بودند که ناخواسته دچار حادثه شدند.

مهری تصریح کرد: از ۱۶۷ مصدوم سال گذشته حوادث چهارشنبه‌سوری استان اردبیل ۸۰ درصد مرد و ۲۰ درصد زن بودند.

طبق آخرین آمار از اوایل اسفند تا ۲۱ اسفندماه امسال ۱۲ نفر در اثر انفجار مواد محترقه دچار مصدومیت شده‌اند و کارشناسان اورژانس و آتش‌نشانی توصیه می‌کنند که برای داشتن چهارشنبه‌سوری بی‌خطر حتماً همه نکات ایمنی را رعایت کرده و دسته به حوادث خطرآفرین نزنند.

انتهای خبر/ ش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اعلام وصول