تاریخ انتشار : سه شنبه 7 فروردین 1403 - 12:54
34 بازدید
کد خبر : 969

فردا مناطق کوهستانی برفی و کولاکی خواهدبود؛

توفان اردبیل را درنوردید

توفان اردبیل را درنوردید
طبق اعلام هواشناسی استان اردبیل سرعت وزش باد در مرکز استان ۶۱ کیلومتر بر ساعت است و برای بعدازظهر و اواخر وقت امروز نیز افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی  سیفار و به نقل از «سبلان ما»،  هم اکنون در اردبیل هوا صاف تا نیمه‌ابری همراه با وزش باد شدید است.

طبق اعلام هواشناسی استان اردبیل سرعت وزش باد در مرکز استان ۶۱ کیلومتر بر ساعت است و برای بعدازظهر و اواخر وقت امروز نیز افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

طبق هشدارهای داده شده به علت وزش باد احتمال شکستن شاخه‌های درختان وجود دارد، لذا از همشهریان خواسته شده تا هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیرو هشدار سطح زرد هواشناسی شرایط جوی تا روز پنجشنبه (۹ فروردین) ناپایدار خواهد بود.

 

براین‌اساس با تقویت جریانات جنوبی بر سرعت وزش باد افزوده شده و روز سه‌شنبه (۷ فروردین) در اغلب مناطق استان به‌ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل پدیده غالب وزش باد جنوبی (با سرعت تند تا شدید) خواهد بود.

 

همچنین مجدداً از عصر سه‌شنبه با گذر سامانه بارشی از شمال غرب کشور، آسمان استان اردبیل ابری شده و از سه‌شنبه‌شب تا قبل از ظهر چهارشنبه ضمن کاهش نسبی دمای هوا در مناطقی از استان بارش باران گاهی به‌صورت رگبار و رعدوبرق و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی کولاک برف پیش‌بینی می‌شود؛ لذا توجه به توصیه‌های هشدار هواشناسی تأکید می‌شود.

 

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی استان اردبیل روز پنجشنبه هرچند از شدت ناپایداری‌ها کاسته خواهد شد، اما به لحاظ شرایط فصلی و محلی رشد ابر و بارش رگباری دور از انتظار نیست.

 

همچنین روز جمعه با پایداری نسبی شرایط جوی، آسمان استان غالباً صاف همراه با وزش ملایم باد و افزایش نسبی دمای هوا خواهد بود.

انتهای خبر/ ش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اعلام وصول