تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 فروردین 1403 - 16:43
30 بازدید
کد خبر : 1011

رئیس شبکه بهداشت و درمان گرمی عنوان کرد؛

راه اندازی طرح مراقبت از بهداشت دهان و دندان در گرمی

راه اندازی طرح مراقبت از بهداشت دهان و دندان در گرمی
رئیس شبکه بهداشت و درمان گرمی گفت: طرح مراقبت از بهداشت دهان و دندان در گرمی راه اندازی شده و عمده برنامه پیشگیرانه برای کودکان زیر ۱۴ سال است.

دکتر قربانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمی به مناسبت روز ملی داندانپزشکی در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی سیفار گفت: بهداشت دهان و دندان یک مراقبت پیشگیرانه است  و با رعایت کردن برخی موارد ضروری جلوی بسیاری از خطرات و بیماری‌ها از پوسیدگی دندان‌ها گرفته تا بیماری‌ لثه، خشکی دهان و حتی بوی بد دهان گرفته می شود.

وی با اشاره به راه اندازی طرح مراقبت از بهداشت دهان و دندان  در گرمی گفت با توجه به اینکه کودکان بیشتر علاقمند به خوردن انواع شیرینی ها و شکلات می باشند و روش های مراقبت را هم عموما خوب رعایت نمی کنند به همین خاطرعمده برنامه‌های ما در راستای پیشگیری بیشتر برای کودکان زیر ۱۴ سال متمرکز است.

رئیس شبکه  بهداشت و درمان گرمی تغذیه مناسب، استفاده از مسواک حداقل دوبار در روز، استفاده از نخ دندان و نکشیدن سیکار و رعایت برخی موارد ضروری را راز سلامتی دهان و دندان عنوان کرد و افزود: بهداشت نامناسب دهان و دندان، مصرف غذاهای شیرین و اسیدی و خوردن مکرر در طول روز و خشکی دهان هم از علتهای اصلی خرابی دندان می باشد و در شهرستان گرمی رنج سنی ۱۸تا ۲۰ سال بیشتر در معرض خرابی و پوسیدگی دندادن قرار دارند.

وی در بحث ترمیم دندان ها هم گفت: بخاطر گرانی طلا استفاده از این فلز گران قیمت کم شده و برای ترمیم و پر کردن دندان های آسیب دیده معمولا از مواد همرنگ دندان یا مواد کامپوزیتی استفاده می کنند.

دکتر قربانی با بیان اینکه بدلیل قیمت بالای خدمات دندانپزشکی، همکاری و سهم محدودی برای پوشش بیمه‌ای این خدمات وجود دارد و این مشکلی است که از گذشته وجود داشته و در حال حاضر هم بشکل کامل حل نشده است.

انتهای پیام/ق

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اعلام وصول