تاریخ انتشار : دوشنبه 28 اسفند 1402 - 11:20
42 بازدید
کد خبر : 952

مدیرکل بحران استانداری اردبیل:

۶۶ هزار هکتار از مزارع گرمی خسارت دیده است

۶۶ هزار هکتار از مزارع گرمی خسارت دیده است
مدیرکل بحران استانداری اردبیل در بازدید از مزارع خسارت دیده گرمی گفت: افت شته روسی و سرمازدگی به 66هزار هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان گرمی خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی سیفار، خدمتی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل امروز در سفر به گرمی از مزارع خسارت دیده در اثر سرمازدگی و آفت بازدید کرد.

وی در این بازدید گفت: بعد از مهار افت شته روسی در مزارع شهرستان سرمازدگی اوایل اسفند ماه و استقرارسرمای شدید در شهرهای شمالی بویژه شهرستان گرمی متاسفانه به ۶۶ هزار هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان گرمی خسارت وارد کرده است و زارعان در این شهرستان زیان جبران ناپذیری را متحمل گشته اند.

مدیرکل بحران استانداری اردبیل با بیان اینکه کشاورزان منطقه سالهای مدیدی است که بر اثر انواع بلایای طبیعی همچون سیل ،آفت و سرمازدگی متحمل خسارات شدیدی گشته اند اعطای کمک‌های بلاعوض، امهال وام‌های کشاورزی و تسهیلات کم بهره را از جمله راهکارهای پیشنهادی برای جبران خسارات دانست و افزود: می‌طلبد مسئولان کشوری و متولیان نسبت به خسارت وارده به این منطقه اقدام کنند.

در این بازدید که معاون جهاد کشاورزی استان ،مدیر عامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان و فرماندار گرمی نیز مدیر کل بحران استانداری را همراهی می کردند ،متولیان پای درددل تعدادی از کشاورزان نشستند و کشاورزان مشکلات و خسارات وارد شده به مزارع خود با آنان در میان گذاشتند و خواستار رسیدگی به خسارت سرمازدگی محصولات خود شدند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اعلام وصول