تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 - 18:05
60 بازدید
کد خبر : 760

ایران 2 - ژاپن یک؛

جام ملت‌های آسیا| سامورایی‌کُشی با چاشنی کام‌بک؛ یوز پارسی بالاخره انتقام گرفت!

جام ملت‌های آسیا| سامورایی‌کُشی با چاشنی کام‌بک؛ یوز پارسی بالاخره انتقام گرفت!
دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان و تیم ملی ژاپن با برتری یوزهای پارسی خاتمه یافت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی سیفار به نقل از  راه دانا؛ تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملتت‌های آسیا ۲۰۲۳ – قطر، از ساعت ۱۵:۰۰ عصر امروز (شنبه – ۱۴ بهمن) در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی شهر الریان طی دیداری حساس و دیدنی به مصاف تیم ملی فوتبال ژاپن رفت که این بازی با برتری تیم ملی ایران پایان یافت.

تیم ملی ایران که در این بازی مهدی طارمی را به علت محرومیت و سیدمجید حسینی و صادق محرمی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت، با ترکیبی مشابه با دیدارهای قبلی به زمین رفت و در آن سوی میدان هم هاجیمه موریاسو به جز معدود تغییراتی، تیم ملی ژاپن را با تاکتیکی مشابه به دیدارهای پیشین به زمین فرستاد.

ایران و ژاپن در این مرحله از رقابت‌ها، فینال زودرس مسابقات را برگزار کردند و به همین علت، ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی مملو از جمعیت هواداران یوزهای پارسی و سامورایی‌ها بود. در نیمه نخست بازی تا دقیقه ۱۰ با بازی پایاپای توسط دو تیم دنبال شد اما ژاپن توپ و میدان را کاملا در اختیار داشت.

اولین موقعیت خطرناک ایران روی دروازه ژاپن شکل گرفت که ضربه محکم جهانبخش با فاصله کم از بالای دروازه به بیرون رفت. اولین گل ژاپن در دقیقه ۲۸ توسط موریتا به ثمر رسید. بازیکن ژاپن روی اشتباه محرز کنعانی‌زادگان در موقعیت تک به تک با بیرانوند قرار گرفت و ضربه زمینی او با وجود واکنش بیرانوند وارد دروازه ایران شد.

در نیمه دوم تیم ملی کاملاً با سیستم و تاکتیکی متفاوت از نیمه نخست و برای جبران نتیجه نیمه اول وارد زمین شد که خیلی زود و با گذشت ۱۰ دقیقه، شاگردان امیر قلعه‌نویی روی یک ضدحمله توسط محمد محبی به گل تساوی رسیدند.

در ادامه تیم ملی توسط سردار آزمون به یک گل دیگر رسید اما در عین ناباوری، آفساید میلی‌متری مهاجم بلندقامت تیم ملی گرفته شد تا VAR عملاً علیه تیم ملی بوده باشد. در این نیمه آماج حملات تیم ملی روی دروازه سوزوکی شدت زیادی گرفت.

در دقایق پایانی روی اشتباه مدافعان ژاپن، کنعانی‌زادگان پنالتی گرفت که این ضربه را جهانبخش به تور چسباند و تیم ملی ایران هم انتقام سال ۲۰۱۹ را گرفت و هم به مرحله نیمه‌نهایی رفت تا منتظر برنده قطر و ازبکستان در این مرحله باشد.

ایران یک
گل: محمد محبی (۵۴) – علیرضا جهانبخش (۴+۹۰ – پنالتی)

ژاپن یک
گل: هیده‌ماسا موریتا (۲۸)

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، امید ابراهیمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سامان قدوس سردار آزمون، محمد محبی و رامین رضاییان.

ترکیب ژاپن: زیون سوزوکی، کو ایتاکورا، هیده‌ماسا موریتا، واتارو اندو، آیاسه یوئدا، ریتسون دوان، سییا مایکوما، تاکفوسا کوبو، هیروکی ایتو، تاکهیرو تومیاسو و دایزن مائدا.

 

انتهای پیام/

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اعلام وصول