تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402 - 9:35
46 بازدید
کد خبر : 857

چگونه استفاده کودکان از تلویزیون و تبلت را مدیریت کنیم؟

چگونه استفاده کودکان از تلویزیون و تبلت را مدیریت کنیم؟
امروزه چالش مشترک والدین بر سر موضوع وابستگی بیش از حد کودکان به بازی‌های کامپیوتری و گوشی‌های هوشمند و از همه مهمتر فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی سیفار، امروزه چالش و درگیری جدید و مشترک والدین بر سر موضوع وابستگی بیش از حد کودکان به برنامه‌های تلویزیونی، بازی‌های کامپیوتری و گوشی‌های هوشمند و از همه مهمتر فضای مجازی است. که این امر چالش هایی را بین والدین و کودکان به همره داشته است؛

حال در اینجا به موثرترین راه‌ها برای پیشگیری از این مشکل اشاره می کنیم؛

۱. الگوی تربیتی مناسبی برای فزندتان باشید:

توجه داشته باشید که عادات و رفتارهای شما به عنوان الگو برای کودک، در اکثر رفتارهای وی تاثیرگذار است. پس والدینی که خود وابسته به لوازم الکترونیکی هستند و بیشتر زمان خود را وقف فضای مجازی و ابزارهای کامپیوتری می‌کنند و تلویزیون را در طول شبانه‌روز بی‌هدف روشن می‌گذارند، قاعدتاً این عادت را در کودک خود بوجود می‌آورند

۲. لذا سعی کنید در محیط خانه کتابخوانی را رواج دهید. هیچ سرگرمی برای یک کودک در حال رشد که بنای تفکرات و اعتقادات و نیز شخیصیت وی در حال پی‌ریزی است؛ بهتر از کتاب و مطالعه مفید نیست.

همچنین موسیقی‌های مناسب و آرامش بخش، مباحث اعتقادی، فعالیت‌های هنری از جمله نقاشی کشیدن، سرود خواندن و خلق یک وسیله بازی از ابزار بازیافتی و … می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.

دایره مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری ۱۱ شهرستان گرمی

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اعلام وصول