تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 اسفند 1402 - 12:44
48 بازدید
کد خبر : 872

آیت الله یداله صفری:

برقراری حکومت اسلامی در گرو دولت عدالت‌محور است

برقراری حکومت اسلامی در گرو دولت عدالت‌محور است
نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: تشکیل حکومت و دولت اسلامی در ایران با هدف استقرار عدالت جهانی است و در راستای تحقق این امر هرچه در توان داریم انجام خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی سیفار به نقل از  «سبلان ما» ، آیت‌الله یداله صفری از روحانیون پرسابقه شهرستان گرمی است که با اتکا به  تقوا، علم و دانش و معرفت نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان اردبیل شده است تا در صورت جلب‌اعتماد مردم بتواند در مهمترین سنگر صیانت از نظام جمهوری اسلامی و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی ایفای نقش کند.

 

پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما در راستای ایجاد فرصت عادلانه برای نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و ایجاد زمینه انتخاب آگاهانه و پرشور در قالب برنامه «برای مردم» به گفتگو با نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در موضوعات مختلف پرداخته است.

 

سبلان ما: لطفا خودتان را معرفی کنید:

 

آیت‌الله یدالله صفری: اوّل شهریور ۱۳۴۶ در روستای اژدرلو یکی از روستاهای تابع شهرستان گرمی متولد شدم. در سال ۱۳۶۴ با مدرک دوم دبیرستان جهت تحصیل در حوزه علمیه ، وارد حوزه علمیه اردبیل شدم و همراه با تحصیل در مدرسه مذکور دیپلم فرهنگ وادب را اخذ کردم

در زمان تحصیل در مدرسه ملا ابراهیم از محضر اساتید مجربی در فقه و اصول از جمله آیت الله مرحوم مروج و آیه الله حاتمی و مرحوم میرداماد و دیگر اساتید بهره بردم. در سال ۱۳۶۹ جهت ادامه تحصیل عازم قم شدم و به‌مدت هفت سال از محضر اساتید مشهور قم در فقه و اصول بهره‌مند شدم.

 

سبلان ما: با چه اهدافی وارد انتخابات مجلس خبرگان رهبری شدید؟

آیت‌الله یدالله صفری: مجلس خبرگان رهبری از مهمترین ارکان صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

مجلس خبرگان رهبری از نهادهای حکومتی جمهوری اسلامی ایران که وظیفه اصلی آن انتخاب رهبر جمهوری اسلامی ایران و نظارت بر عملکرد او است. هر دوره این مجلس ۸ سال است و اعضای آن را مردم انتخاب می‌کنند و شرط حضور در آن داشتن توانایی اجتهاد در حد تجزی است.

استان اردبیل دارای دو نماینده در این مجلس است و من نیز به درخواست مردم ولایتمدار منطقه مغان وارد عرصه انتخابات شدم تا در صورت توفیق و حمایت مردم بتوانم در این سنگر مهم در راستای تحقق حکومت اسلامی و زمینه سازی ظهور منجی عالم نقش افرینی کنم.

 

سبلان ما: اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۱ اسفند در چیست؟

آیت‌الله یدالله صفری: انتخابات عرصه رقابت برای کسب فرصت خدمت است و مصداق بارز عمل به تکلیف و بهره‌مندی از حق مسلم آحاد جامعه است.

در چنین عرصه‌ای که نوعی همایش قدرت و نمایش اقتدار و تمرین اتحاد آحاد ملت است، تمام نامزدهای مجلسین و حامیان آنان و همه آحاد رای دهندگان، مجاهدان فی سبیل الله این عرصه سرنوشت ساز هستند که اگر در چهارچوب حق و تکلیف قدم بردارند بدون تردید مستحق پاداش عظیم الهی خواهند بود.

آلوده کردن چنین فضای مقدس که نشئت گرفته از طعمه دانستن مسئولیت و رقابت در راستای کسب قدرت است به بد اخلاقی‌ها، تهمت‌ها، تخریب‌ها، شایسته هیچ مجاهد در راه خدا نیست.

پس بیایید همه برای شرکت حداکثری و معرفی نامزدهای مورد نظر خود بدون تخریب و تهدید دیگران  و استفاده از فرصت‌های برابر، همت بگماریم تا در روز ۱۲ اسفند همه سربلند و پیروز عرصه رقابت گردیم.

فراموش نکنیم شکست در انتخابات همراه با عمل به وظیفه و تکلیف و رعایت شرع و عدل و اخلاق، عین پیروزی است وپیروزی با بداخلاقی شکست جبران ناپذیر است. کسی که آخرت را فدای دنیا کند شکست خورده است و کسی که رضایت خدا را مد نظر قرار دهد همواره پیروز میدان است.

 

سبلان ما: نظر شما در خصوص مسائل کلان استان اردبیل بویژه منطقه آزاد اردبیل چیست؟

 

آیت‌الله یدالله صفری: حریت و آزادی انسان از قیود رذل اخلاقی از هر منطقه آزاد گرانبهاتر و سودمندتر است.

بر باد رفتن منطقه آزاد هزاران بار بهتر از بر باد رفتن انسانیت و اصول اساسی انسان است. مواظب باشیم مکر و فریب شیطان و وسوسه نفس، انسانیتمان را غارت نکند و به غارت شخصیت انسانهای والا سوقمان ندهد.

جای تأسف است که منطقه آزاد تجاری که برای رفع محرومیت مادی و توسعه و پیشرفت عمرانی منطقه آفریده می‌شود به دلیل انحصار طلبی، زیاده خواهی و کوته فکری عده ای میلاد این مولود نارس، به منشأ مردم آزاری، فرصت طلبی و تفرقه افکنی مبدل می گردد.

عجیب است سخاوتمندان از آنچه دارند به دوستان عطا می کنند و بخیلان از داشته خود محرومند و طمعکاران چشم به دست دیگران می دوزند.

موج سواری و مردم فریبی به قصد کسب شهرت و محبوبیت نه متناسب با اهداف متعالی و نه در شأن  انسانهای وارسته است.

ما با منطق و برهان حق مسلم خویش را از مسئولین بلند مرتبه به جد مطالبه خواهیم کرد و در نهایت هر آنچه مصلحت نظام و منطقه اقتضا کند سر تعظیم فرو خواهیم آورد و صد البته به درایت متولیان امر ایمان داریم که آنان ظرفیت ها و موقعیت ها و واقعیت ها را همواره مد نظر خواهد داشت.

همه عالم و آدم می دانند مردم گرمی سال‌های متمادی از مرزی حفاظت کردند که در سایه سؤ مدیریت‌ها، ثمن بخسی از آن دریافت ننمودند. و هر مرزنشینی چه در گرمی باشد یا سایر شهرها این حق را دارد که از آن بهره ببرد کما این که باید با تمام وجود از آن حفاظت کند.

 

سبلان ما:  نظرتان را درباره برقراری حکومت اسلامی بیان فرمایید؟

آیت‌الله یدالله صفری: حکومت برای برقراری عدالت شکل می‌گیرد و پیامبران خدا نیز برای برقراری عدالت برانگیخته شده اند و این نکته که خدای عالم خواهان برقراری عدالت است، کافی نیست بلکه حق مطلب این است که باید طوری فرهنگ سازی شود که مردم از درون و باطن خویش، عدالت خواه شوند.

مقام معظم رهبری برای تشکیل حکومت علوی پنج مرحله عنوان فرموده اند که عبارتند از انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی و تمدن اسلامی؛ و فرمودند ما در مرحله سوم قرار داریم و هنوز به معنای واقعی دولت اسلامی را تشکیل نداده ایم و باید برای تشکیل کامل آن تلاش کنیم.

علت اینکه هنوز دولت اسلامی را به معنای کامل تشکیل نداده ایم این است که عدالت هنوز معیار نیست و اینکه هر منطقه ای در مجلس، نماینده ای قوی داشته باشد از بیت المال سهم بیشتری می‌برد و هر منطقه ای نماینده ای قوی نداشته باشد سهم کمتری دریافت می‌کند آیا عادلانه است؟

توزیع اعتبار و مصرف آن باید عادلانه باشد و عزل و نصب‌ها نیز باید بر اساس شایسته سالاری صورت بگیرد ، اینکه وقتی دولت عوض می‌شود، دولت جدید ، همه اعضای هیات دولت تا کارمند ساده بخشداری‌ها را تغییر می‌دهد تا آدم‌های خود را سر کار بیاورد و دولت بعدی می‌آید و این روال تکرار می‌شود؛ بنابراین در اجرای عدالت باید دقت کنیم.

 

سبلان ما: سخن پایانی:

آیت‌الله یدالله صفری: نخستین ویژگی امام عصر (عج) عدالت گستری است و وقتی ظهور می‌کند، زمین را از عدالت پر می‌کند و امام علی (ع) امام عدالت است و ولی عصر (عج) پرچمدار عدالت است و امروز در پرده غیبت ولی‌فقیه، جانشین اوست و ولی فقیه را خبرگان رهبری انتخاب می‌کنند.

از آحاد مردم استان اردبیل درخواست دارم با بصیرت و اگاهانه پای صندوق های رأی حاضر شوند تا بار دیگر ضمن خلق حماسه ای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی دشمنان اسلام و ایران را نا امید  و پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی را مستحکم کنند.

 

انتهای خبر/ ج

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اعلام وصول