تاریخ انتشار : یکشنبه 20 اسفند 1402 - 10:01
46 بازدید
کد خبر : 926

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل خبر داد:

ایجاد ۴ هزار ۱۶۰ اشتغال برای مددجویان اردبیل

ایجاد ۴ هزار ۱۶۰ اشتغال برای مددجویان اردبیل
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل به تشریح اقدامات این نهاد مقدس در سال‌جاری پرداخت و گفت: طی ۱۱ ماه گذشته ۴ هزار و 160 طرح خود اشتغالی با تسهیلاتی بالغ بر ۴۴۵ میلیارد تومان در استان اردبیل ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی سیفار، علیرضا حسین‌نژاد در گفتگو باخبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«سبلان ما»، به تشریح اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل پرداخت و گفت: این نهاد مقدس۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای ایجاد نهضت خدمت به مستضعفین تشکیل شد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) از بدو تأسیس تاکنون توانسته در بحث فقرزدایی از جامعه و تحقق یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی گام‌های مؤثری بردارد گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل خدمات مختلفی در ۳۲ فصل با بیش از ۱۲۰‌ خدمت به مردم در تلاش است تا چهره فقر و محرومیت را از مستضعفین استان اردبیل بزداید.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: معیشت، درمان، سلامت، مباحث فرهنگی، جهیزیه و اشتغال از جمله عمده‌ترین خدماتی است که کمیته امداد امام خمینی(ره) به آحاد مستضعفین استان اردبیل ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز نگاه کمیته امداد امام خمینی (ره) به معیشت مددجویان تغییر یافته است، گفت: مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) درصدد است با رویکرد توانمندسازی مددجویان آنها را در زمینه  حداقل‌ترین درآمد پایدار به خودکفایی برساند که این امر مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب اسلامی نیز است.

حسین‌نژاد ادامه داد:در همین راستا ابتدا خانواده‌های تحت پوشش را توانمند سنجی می‌کنیم سپس در زمینه‌هایی که علاقه‌مند هستند با حمایت دولت و اخذ تسهیلات شروع به فعالیت می‌کنند.

وی به مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: ظرف دو سال‌ونیم گذشته مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بیش از صد‌در‌صد افزایش یافته است. در بحث سلامت هم مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در صورتی که به مراکز درمانی مراجعه کنند بدون پرداخت وجه، هزینه درمانی آنها صفر می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل به بحث مسکن روستایی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه دولت و مجلس نگاه ویژه‌ای به مسکن محرومین در روستاها دارند گفت: با کمک سپاه و بنیاد مسکن سرپناه و تسهیلات دراختیار این قشر رنج دیده قرار داده شده تا همه مددجویان از سرپناه مناسب و مقاوم برخوردار شوند.

وی به اشتغالزایی نیز اشاره کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) طی ۱۱ ماه گذشته ۴ هزار و ۱۶۰ طرح اشتغال به صورت خود اشتغالی باتسهیلاتی بالغ بر ۴۴۵ میلیارد تومان اجرا کرده است.

حسین‌نژاد به مباحث فرهنگی مددجویان نیز اشاره کرد و گفت:در بحث فرهنگی هم برای ۸ هزارو ۱۵۰ مددجو دوره‌های آموزش مختلف خانواده برگزار شده است.

وی به کمک هزینه‌های تحصیلی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال‌جاری نیز اشاره کرد و گفت: ۱۵ هزار دانش آموز، ۸۰۰ دانشجو و طلبه طی سال‌جاری بیش از ۱۹ میلیارد تومان از محل‌کمک‌های مردمی و دولتی هزینه کمک تحصیلی دریافت کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل خاطرنشان کرد: در راستای فرهنگ‌سازی ازدواج آسان تمامی نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره)  پنج قلم کالای اساسی شامل یخچال، تلویزیون، اجاق‌گاز، لباس‌شویی و جاروبرقی توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) تهیه و اهدا می‌شود.

وی گفت: امسال ۷۵۰ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد امام خمینی(ره) اهدا شده و  ۴۰۰ سری جهیزیه دیگر نیز در دست آماده‌سازی است و تا پایان سال به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)  تحویل داده خواهد شد.

حسین‌نژاد با بیان اینکهبالغ بر یک هزار و ۸۰۰ قلم لوازم خانگی با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان تهیه شده است و بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است، گفت: طی سال‌جاری ۶ میلیارد و  ۵۰۰ هزار تومان هزینه درمانی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در سطح استان اردبیل ۹۵۰ مددجو با بیماری صعب‌العلاج داریم گفت: هزینه‌های درمانی این مددجویان با کمک خَیّرین تأمین می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل در ادامه سخنان خود به وام‌های قرض‌الحسنه نیز اشاره کرد و گفت: طی تفاهم با بانک مرکزی صندوق امداد و ولایت راه‌اندازی شده است که بدون دریافت کارمزد وام قرض‌الحسنه به مددجویان پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: طی ۱۱ ماه گذشته ۴ هزار و ۲۰۰ فقره وام با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارتومان بین مددجویان متقاضی پرداخت شده است.

حسین‌نژاد در پایان سخنان خود به کمک‌های مردمی و خیرین اشاره کرد و گفت: طی۱۱ ماه گذشته ۱۸۷ میلیارد تومان کمک‌های مردمی توسط خَیّرین جمع‌آوری شده است.

وی به جشن نیکوکاری نیز اشاره کرد و از مردم خواست با توجه به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود دستگیر نیازمندان شوند.

 

انتهای خبر/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اعلام وصول