تاریخ انتشار : دوشنبه 8 فروردین 1401 - 11:35
217 بازدید
کد خبر : 302

معاون سیاسی، امنیتی استاندار اردبیل:

طرح “لوازم سرزندگی” در استان اردبیل اجرا می شود

طرح “لوازم سرزندگی” در استان اردبیل اجرا می شود
معاون سیاسی، امنیتی و استاندار اردبیل از اجرای طرح "لوازم سرزندگی" در استان خبرداد و گفت: این طرح به ادارات استان اردبیل، ابلاغ و نظارت می‌شود تا مدیران و کارمندان در کنار تلاش شبانه‌روزی برای ارائه خدمات و رفع مسائل و‌ مشکلات مردم، نسبت به فرهنگ‌سازی "لوازم سرزندگی" نیز اقدام کنند.

به گزارش سیفار به نقل از سبلان ما، رضا قاسمیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل شب گذشته در جمع خبرنگاران از اجرای طرح ویژه‌ای تحت عنوان “لوازم سرزندگی” خبرداد و گفت: بالا بودن رتبه استان اردبیل در برخی از آسیب‌های اجتماعی مانند نزاع، طلاق، خود‌کشی   یکی از مهمترین دلایل تدوین این طرح است. بخشی از علل این آسیب‌ها، فراتر از مشکلات معیشتی است.

وی با بیان اینکه “لوازم زندگی” برای تامین کمیّت زندگی(آسایش) و”لوازم سرزندگی” برای تامین کیفیت زندگی(آرامش) است، گفت: هر کس برای لوازم سرزندگی، وقت بیشتری صرف کند، زندگی باکیفیتی خواهد داشت.

قاسمیان با بیان اینکه هر فرد برای سرزندگی باید از “ایمان قوی” و “فکر قوی” و “جسم قوی” برخوردار باشد، گفت: هر فرد به صورت نمادین برای رسیدن به این سرزندگی به سجاده، کتاب و توپ نیازمند است(عبادت، مطالعه و ورزش). سلامت روحی، سلامت فکری و سلامت جسمیِ افراد، آسایش و آرامش همگانی را در یک جامعه سالم شکل می‌دهد.

وی افزود: نمی‌توان به بهانه وجود مشکلات مالی و معیشتی، از خودسازی و سرزندگی غفلت کرد. اگر قرار باشد که پس از حل مشکلات اقتصادی تمامی افراد جامعه، به این امر توجه شود، باید سرزندگی را تا زمان نامعلومی، تعطیل کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: این طرح برای توجه بیشتر به توصیه مهم رهبر معظم انقلاب یعنی تحصیل، تهذیب و ورزش طرح ریزی شده است.

وی با بیان اینکه ضعف و نقص در هر کدام از این سه دارایی(یعنی ایمان، فکر و جسم)، باعث عدم تعادل و کاهش کیفیت زندگی است، گفت: مشکلات روحی، روانی، طلاق، خودکشی، نزاع، قتل، اعتیاد، سرقت و سایر آسیب‌های اجتماعی محصول همین ضعف و نقص در این دارایی‌های حیاتی است.

قاسمیان گفت: در استان‌هایی که میزان سرانه مطالعه(غیردرسی) در آنها بالا است میزان اشتغال نیز بالاست، چرا که مطالعه؛ توان تحلیل، ابتکار و خلاقیت افراد را تقویت می‌کند و احتمال وقوع کارآفرینی را نیز افزایش می‌دهد.

وی از عموم مردم و فرهیختگان جامعه و مدیران و متولیان برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خواست در مراسم و مناسبت‌هایی که دیگران را مورد تقدیر و تشویق قرار می‌دهند، “لوازم سرزندگی” را در یک بسته شامل سجاده، کتاب و توپ، به افراد مورد نظر، هدیه بدهند تا در گسترش زمینه‌های سرزندگی جامعه، نقش داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل  خاطرنشان کرد: به تمامی مدیران ادارات استان اردبیل، ابلاغ و نظارت می‌شود که در کنار تلاش شبانه‌روزی برای ارائه خدمات و رفع مسائل و‌ مشکلات مردم، نسبت به فرهنگ‌سازی “لوازم سرزندگی” اقدام و گزارش کنند.

 

انتهای پیام/ج

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اعلام وصول