تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1400 - 8:21
222 بازدید
کد خبر : 225

بزرگراه گرمی – بیله‌سوار ۵ درصد پیشرفت دارد

بزرگراه گرمی – بیله‌سوار ۵ درصد پیشرفت دارد

در حالی که محور ارتباطی بیله‌سوار به گرمی و اتصال آن به اردبیل از راه‌های شریانی مهم و ترانزیتی به حساب می‌آید، تبدیل این محور به ۴ خطه روند بسیار کند و آرامی دارد و بعید است در ۱۰۰ سال آینده نیز این بزرگراه آماده بهره‌برداری شود. کلنگ‌زنی توسعه محور ارتباطی گرمی به بیله‌سوار در دهه فجر سال ۹۸ به انجام

در حالی که محور ارتباطی بیله‌سوار به گرمی و اتصال آن به اردبیل از راه‌های شریانی مهم و ترانزیتی به حساب می‌آید، تبدیل این محور به ۴ خطه روند بسیار کند و آرامی دارد و بعید است در ۱۰۰ سال آینده نیز این بزرگراه آماده بهره‌برداری شود.

کلنگ‌زنی توسعه محور ارتباطی گرمی به بیله‌سوار در دهه فجر سال ۹۸ به انجام رسید اما با گذشت ۲ سال این پروژه با پیشرفت کمتر از ۵ درصد در ابتدای راه قرار دارد و به نظر می‌رسد ادامه این روند نارضایتی بیشتر مردمی را در این مسیر به همراه خواهد داشت.

در حالی که استان اردبیل در اتصال به جمهوری آذربایجان و گمرک بیله‌سوار نیازمند این محور ارتباطی و شریانی است اما پیمانکار این پروژه که قرارگاه خاتم‌الانبیاء است به دلایل نامشخص به اجرای این پروژه سرعتی نداده و خبری از تأمین ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آغاز عملیات احداث این طرح عظیم راهسازی مشاهده نمی‌شود.

محور گرمی به بیله‌سوار که به طول ۵۵ کیلومتر قرار است به بزرگراه تبدیل شود، ۱۵ کیلومتر در محدوده شهرستان گرمی و ۴۵ کیلومتر در محدوده شهرستان مرزی بیله‌سوار است که با اجرایی شدن این محور ارتباطی نه تنها تردد کامیون‌های آذری و مسافران تسهیل می‌شود بلکه جلوی تصادفات مرگبار در این مسیر گرفته می‌شود تا تردد ایمنی را شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان گرمی عصر پنجشنبه در بازدید از این پروژه راهسازی اظهار کرد: قرار است ۷۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهور به این پروژه اختصاص پیدا کند که پیگیری‌های لازم برای تخصیص این منابع در حال انجام است.

حسین مولایی با بیان اینکه این محور ارتباطی قطعاً نیاز توسعه استان در مسیر ترانزیتی و بهبود مبادلات مرزی خواهد بود، تصریح کرد: پیمانکار بحث معارض شخصی و جابجایی تأسیسات اداری را مطرح کرده که تلاش می‌شود با همکاری نهادهای خدمات‌رسان جابجایی تأسیسات و رفع معارض نیز با پیگیری راه و شهرسازی به انجام برسد.

وی گفت: تلاش می‌کنیم تا شهرستان گرمی را از مسیرهای مختلف به بزرگراه تبدیل کنیم تا امکان اتصال آن به مرکز استان و سپس مرکز کشور نیز با ایمنی کامل فراهم آید.

فرماندار شهرستان گرمی نقش مهم این محور ارتباطی را در توسعه تجارت و تبادلات مرزی یادآور شد و افزود: مسیر بیله‌سوار به گرمی از مسیرهای پرترددی است که نیاز به ۴ خطه دارد تا هموطنان، مسافران و گردشگران آذربایجان به راحتی از این مسیرها عبور کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اعلام وصول