تاریخ انتشار : شنبه 1 بهمن 1401 - 11:55
232 بازدید
کد خبر : 583

مربی سواد رسانه

چگونه در فضای مجازی جهاد‌تبیین کنیم؟

چگونه در فضای مجازی جهاد‌تبیین کنیم؟
در عصر حاضر فضای مجازی بهترین بستر برای جنگ نرم و ترکیبی برای دشمن است چرا که این بستر دستِ دشمن بوده و از این بستر برای دروغ‌پراکنی، شایعه‌سازی و تصویرسازی‌غلط استفاده می‌کند؛ حال چطور جهاد تبیین کنیم؟

به گزارش سیفار، یوسف صفرزاده، مربی سواد رسانه در یادداشتی نوشت: جهاد تبیین فریضه‌ای است که مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته، خصوصاً اخیرا تاکید ویژه‌ای بر آن داشتند لذا این فریضه باید به نحو احسن توسط آحاد مردم خصوصاً مسئولان محقق شود چراکه امروز در حال جنگ نرم هستیم و تنها راه غلبه بر دشمن در جنگ نرم جهاد تبیین خصوصا در فضای مجازی است.

جنگ امروز جنگ روایت هاست و اگر امروز ما روایت نکنیم قطعاً دشمن وارونه روایت می‌کند.

قطعاً مشکلاتی در جامعه وجود دارد که مورد رنجش مردم شده و مسئولان نیز در صدد رفع آن هستند اما رفع برخی مشکلات شاید زمان‌بر باشد لذا مسئولان در صورتیکه برنامه‌ها و اقدامات خود را به صورت شفاف به مردم به نحو احسن تبیین‌کنند مردم نیز همراهی خواهند کرد تا این مشکلات رفع گردد چرا که در گذشته مشکلات بدتر از این نیز با همراهی مردم رفع شده است بنابرین نباید اجازه دهیم دشمن از این فرصت استفاده کرده و عملکردها را وارونه نشان دهد.

منظور از جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری چیست؟

اهمیت و جایگاه تبیین به اندازه ای زیاد است که در سال‌های گذشته به علت بی توجهی به این فریضه در ماه های اخیر شاهد درگیری‌هایی در سطح کشور شدیم لذا منظور مقام معظم رهبری از جهاد تبیین گفتمان‌سازی در جامعه و جلوگیری از تحریف با شفاف سازی بایدها و نبایدهای جامعه است.

در عصر حاضر فضای مجازی بهترین بستر برای جنگ نرم و ترکیبی برای دشمن است چرا که این بستر دستِ دشمن بوده و اشرافیت بیشتری دارد و از این بستر برای دروغ‌پراکنی، شایعه‌سازی، سیاه‌نمایی و … استفاده و ذهن‌ها را اشغال و تصویرسازی غلط می‌کند؛حال چطور جهاد تبیین کنیم؟

افرادی که می‌خواهند در فضای مجازی جهاد تبیین انجام دهند باید؛

اول: سواد رسانه ای و بصیرتی خود را افزایش دهند تا فریب تبلیغات دروغین دشمن را نخورند.

دوم: مسئولان باید دستاوردها، اقدامات و برنامه های خود را در جهت رفع مشکلات مردم به صورت شفاف تبیین‌کنند قبل از اینکه دشمن وارونه تبیین‌کند.

سوم: کاربران فضای مجازی در بسترهای داخلی و خارجی دستاوردهای کشور را برجسته و دروغ پردازی های دشمن را افشا کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اعلام وصول