تاریخ انتشار : شنبه 12 شهریور 1401 - 11:41
182 بازدید
کد خبر : 502

معاون دادگستری استان اردبیل در دیدار با امام جمعه گرمی؛

مساجد شهرستان گرمی به کانون های حل اختلافات خانوادگی تبدیل شوند

مساجد شهرستان گرمی به کانون های حل اختلافات خانوادگی تبدیل شوند
معاون دادگستری استان اردبیل با اشاره به برکات اجرای طرح " مساجد، پایگاه ارتباط مردمی مسئولان قضایی استان با مردم " خواستار تبدیل مساجد شهرستان گرمی به کانون های حل اختلافات خانوادگی شد.

به گزارش سیفار، جلال آفاقی معاون قضایی رییس کل و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در دیدار با امام جمعه شهرستان مرزی گرمی با اشاره به روند افزایشی پرونده ها و دعاوی خانواده در این شهرستان، بر اجرای حکمیت در مساجد گرمی به منظور جلوگیری از طرح اختلافات خانوادگی در محاکم و حل اختلافات زوجین در مساجد محلات تاکید کرد.

وی با تشریح کارکردهای مسجد طراز اسلامی، احیاء آن را از ضروریات امروز جامعه دانسته، افزود: معتمدین محلی به عنوان مصلحین و داوران باید به اختلافات خانوادگی ورود پیدا کنند و هرآنچه در توان دارند را برای جلوگیری از فروپاشی کانون خانواده ها بکار ببندند.

آفاقی با اشاره به آثار و برکات دنیوی و اخروی برقراری صلح بین طرفین دعوی و جلوگیری از طلاق و آشتی دادن زن و شوهر، نقش روحانیون در تقویت باورهای دینی مردم و ترویج سبک زندگی اسلامی و به تبع آن کاهش آسیب ها در محیط خانواده ها را مهم خواند.

معاون رییس کل دادگستری استان اردبیل، احیاء کارکرد مسجد طراز اسلامی و اجرای طرح “حکمیت در مساجد ” با رویکرد دعاوی خانواده را منوط به توجه و همت ویژه فعالان و متولیان فرهنگی دانسته، خواستار اجرای طرح در مساجد شهرستان گرمی شد.

وی با تاکید بر اقدام عاجل در شهرستان مرزی گرمی برای کاهش و کنترل طلاق، رویکرد سند تحول قضایی دراین بخش را تشریح کرده، ادامه داد: استفاده از ظرفیت نهاد‌های مدنی و مردمی در رفع اختلافات و دعاوی، از راهبرد‌های اصلی سند تحول قوه قضاییه است و مسجد به عنوان یک پایگاه اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و مردمی در این راستا نقش بسیار اثرگذاری دارد.

جلال آفاقی با اشاره به برکات اجرای طرح با شعار” مساجد، پایگاه ارتباط مردمی مسئولان قضایی استان با مردم ” که از ابتدای ماه رمضان در سراسر استان آغاز گردیده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت، خواستار تبدیل مساجد گرمی به کانون های حل اختلافات خانوادگی شد.

پیشتر در جلسه شورای پیشگیری شهرستان گرمی، این مقام قضایی از افزایش حدود سی و هشت درصدی پرونده های قضایی مرتبط با اختلافات خانوادگی در گرمی خبر داده بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اعلام وصول