تاریخ انتشار : یکشنبه 13 خرداد 1403 - 7:40
71 بازدید
کد خبر : 1153

لایروبی رودخانه گرمی چای در گرمی آغاز شد

لایروبی رودخانه گرمی چای در گرمی آغاز شد
عملیات تنظیف و لایروبی رودخانه گرمی چای در مسیر روستای گردشگری تنگ  آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی سیفار، فرماندارگرمی در بازدید میدانی از عملیات لایروبی و بازگشایی رودخانه چای گرمی در مسیر روستای گردشگری تنگ از توابع بخش مرکزی گفت: لایروبی رودخانه چای گرمی با هدف پیشگیری از خسارات ناشی از جریان سیل و همچنین تنظیف ،پاکسازی و بازگشایی این مسیر گردشگری اجرا می شود.

حسین مولایی با اشاره به اینکه این عملیات با پیگیری اداره منابع آب شهرستان گرمی و مساعدت اداره آب منطقه ای استان با همکاری و مشارکت بسیج سازندگی استان در حال اجراست بیان داشت:بدنبال ریختن نخاله های ساختمانی و زباله های خانگی در حاشیه و داخل این رودخانه توسط شهروندان خاطی ،با توجه به اینکه ساماندهی این مسیرگردشگری از مطالبات چندین ساله اهالی‌روستا ،گردشگران و طبیعت دوستان منطقه بود عملیات این طرح به طول ۳ کیلومتر و با اعتبار ۲ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت و عملیات این طرح با سرعت، دنبال خواهد شد.

وی افزود : لازم است شهروندان همیشه در نظر داشته باشند که رودخانه اگر خشک یا پُر آب باشد، باید نظافت آن مورد توجه باشد از این رو باید از ریختن نخاله های ساختمانی و زباله در بستر آن خودداری کنند.

رضا بدرزاده رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی هم در حاشیه این بازدید گفت:کار لایروبی و بازگشایی این مسیر پنج روز است که با استفاده از ۳ دستگاه ماشین آلات سنگین آغاز شده است اظهار داشت: طول رودخانه گرمی چای که از داخل شهر می گذرد ۳ کیلومتر است که کل نقاط حادثه خیز در طول رودخانه لایروبی و بازگشایی خواهد شد.

رودخانه های ساحلی گرمی چایی از ارتفاعات روستاهای تولون و خان کندی از توابع بخش مرکزی گرمی سرچشمه می گیرند و بعد از طی مسافت ۲۲ کیلومتربه بالهارود می پیوندند.در سالهای اخیر تعرض برخی خاطیان باعث آلودگی بستر و حریم این رودخانه ها شده است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اعلام وصول