تاریخ انتشار : سه شنبه 13 شهریور 1403 - 9:36
44 بازدید
کد خبر : 1452

رییس نظام صنفی کشاورزان شهرستان های گرمی و انگوت عنوان کرد؛

انتقاد کشاورزان و باغداران گرمی از عدم پرداغت غرامت

انتقاد کشاورزان و باغداران گرمی از عدم پرداغت غرامت
رییس نظام صنفی کشاورزان شهرستان های گرمی و انگوت گفت:عدم پرداخت غرامت بیمه‌ای محصولات کشاورزی موجب انتقاد کشاورزان و باغداران در گرمی شده است.

حمزه جعفرپور رییس نظام صنفی کشاورزان شهرستان های گرمی و انگوت در گفتگو با خبرنگار سیفار گفت: عدم پرداخت غرامت بیمه‌ای محصولات کشاورزی موجب انتقاد کشاورزان و باغداران در گرمی شده و حالا متولیان وعده امروز و فردا را برای پرداخت در این رابطه می‌دهند.

وی افزود: در شرایط خشکسالی، بیمه محصولات کشاورزی و باغی راهکاری برای جبران خسارت‌ها در این زمینه است و صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز با این هدف ایجاد شده است تا کشاورزان متناسب با حق بیمه‌ای که پرداخت می‌کنند از خدمات بیمه‌ای این صندوق نیز بهره مند شوند.

رییس شورای شهرستان گرمی اظهار داشت: در سال زراعی گذشته متأسفانه صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان اردبیل نتوانسته رضایت کشاورزان و باغداران بیمه شده را جلب کند، موضوعی که موج انتقاد کشاورزان شده است.

وی گفت: علیرغم پرداخت حق بیمه محصولات کشاورزی، اما هنوز موفق به گرفتن غرامت در این زمینه از صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان نشده‌اند.

نماینده کشاورزان عنوان کرد: مسئولان مربوطه برای پرداخت غرامت محصولات کشاورزی، امروز و فردا می‌کنند و همچنان خبری از پرداخت غرامت محصولات کشاورزی نیست و کشاورزان برای سال زراعی جدید نیازمند پرداخت این غرامت بیمه‌ای هستند چرا که کار کشاورزی هزینه‌های خودش را دارد.

وی با بیان اینکه نارضایتی کشاورزان عامل کاهش انگیزه آنان به بیمه محصولات شان شده افزود: پرداخت دیرهنگام خسارت‌ ها و کاهش میزان خسارت پرداختی به کشاورزان موجب عدم رغبت آنها به عملیات بیمه‌گری است و امسال گرمی و انگوت در بیمه اراضی کشاورزی روندی کاهشی داشته است.

جعفرپور اظهار داشت: هر سال وقوع سیل و تگرگ، باد، خشکسالی ، سرمازدگی و یخبندان در اوایل بهار به محصولات زراعی و باغی خسارت وارد می کند، اما اینکه بیمه محصولات کشاورزی چه میزان از خسارات وارده را جبران و به تعهدات خود در کوتاه‌ترین زمان و به صورت کامل عمل می‌کند مورد انتقاد کشاورزان بوده است.کشاورزانی که یا اصلاً اعتقادی به بیمه نمودن محصول زراعی و باغی خود ندارند و یا اینکه پایین بودن میزان خسارت پرداختی توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی در سال‌های گذشته به آنها باعث شده کمتر تمایلی به بیمه نمودن دوباره باغات و مزارع خود داشته باشند.

رییس شورای شهرستان گرمی تاکید کرد: کشاورزان در حالی از سود بالای تسهیلات دریافتی از بانک گلایه مند هستند و از مسئولان انتظار دارند تا در جهت رفع این مشکل اقدامی صورت گیرد که در قانون بودجه برای حل این مشکل کشاورزان راهکاری در نظر گرفته شده است.‌و بانک‌های عامل موظفند نسبت به بخشودگی سود، کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی تا دو میلیارد ریال با سر رسیدهای تمامی بهره‌ برداران بخش کشاورزی خسارت‌ دیده از حوادث غیرمترقبه به‌ویژه سیل، سرمازدگی و خشکسالی اقدام و اصل تسهیلات را به مدت یک‌ سال استمهال نمایند.

وی گفت درآستانه فصل کاشت کشاورزان با کمبود نقدینگی مواجه هستند از مسئولین و بانکهای عامل از جمله بانک کشاورزی تسهیلات سرمایه در گردش جهت خرید بذر و کود شیمیایی در اختیار کشاورزان قرارگیرد

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اعلام وصول