تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مهر 1403 - 9:02
9 بازدید
کد خبر : 1606

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل:

هنر تئاتر نقش به سزایی در روشنگری دارد

هنر تئاتر نقش به سزایی در روشنگری دارد
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: هنر تئاتر نقش به سزایی در تبیین و روشنگری دارد، چراکه با تصویرسازی مفاهیم اصیل، ارزش‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ضمن تبیین حقایق از اثرگذاری قابل‌توجهی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی سیفار به نقل از «سبلان ما»، سردار غلامحسین محمدی اصل، چهارشنبه‌شب در مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر بسیج که در مجتمع فرهنگی، هنری و آموزشی فدک اردبیل برگزار شد، به نقش هنر در جهاد تبیین و مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان اشاره کرد و گفت: هنر تئاتر نقش به سزایی در تبیین و روشنگری دارد؛ چراکه با تصویرسازی مفاهیم اصیل و ارزش‌های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی ضمن تبیین حقایق از اثرگذاری قابل‌توجهی برخوردار است.

وی به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز برخلاف ۴۰ سال پیش با جنگی تمام‌عیار در تمام ابعاد و عرصه‌ها مواجه هستیم که مهم‌ترین سلاح ما برای عبور از این برهه جهاد تبیین و روشنگری است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه اهداف دشمنان از ۴۰ سال پیش تاکنون عوض نشده اظهار داشت: شاید روش و تاکتیک دشمنان برای دستیابی به اهداف عوض شده باشد؛ اما افکار پلید همان است و آنها به دنبال از میان برداشتن ایران هستند و امروز با آنچه در توان دارند به میدان آمده‌اند.

وی به وعده صادق اشاره کرد و گفت: امروز دنیا شاهد عزت و عظمت ایران در وعده صادق ۲ بود و این عملیات تمام دنیا را به حیرت فروبرد؛ چراکه آنها در این عملیات قدرت روزافزون متکی بر توان داخلی را به عینه دیدند.

محمدی اصل در بخش دیگری از سخنان خود به تأثیر هنر در زندگی انسان‌ها اشاره کرد و گفت: هنرمندان و اصحاب رسانه، نقش ویژه‌ای در مقابله با جنگ نرم دارند و این در تاریخ بارها به اثبات رسیده است.

 وی به تاریخ یونان باستان اشاره کرد و گفت: از آن زمان تاکنون ظریف‌ترین احساسات و پیام‌های روشن از طریق نمایش و تئاتر انتقال می‌یابد .
محمدی اصل تصریح کرد: امروز روشنگری و جهاد تبیین از طریق هنرهای نمایشی اثرگذارترین روش برای مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

 فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل خاطرنشان کرد: تئاتر در انتقال حقایق توأم با احساسات رودررو، تأثیرگذار است؛ بنابراین باید در امر روشنگری و جهاد تبیین این هنر را برای خود تکلیف دانسته و در تعالی هنر تئاتر بیش از گذشته تلاش کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به نقشه‌های شوم دشمنان در آسیب‌رساندن به نسل‌های پیش رو اشاره کرد و گفت: امروزه بصیرت‌افزایی و روشنگری وظیفه هنرمندان است.

محمدی اصل به نقش سازنده صداوسیما در این زمینه اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های امروز شما و نقشی که ایفا می‌کنید، تأثیرات مهمی بر نسل آینده می‌گذارد.

وی به فتنه اخیر اشاره کرد و گفت: در فتنه ۱۴۰۱ دو مطلب ماورای بقیه نقشه‌های شوم دشمنان بود که باید این دو مهم بیش از گذشته موردتوجه قرار گیرد.

 فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل این دو نکته مهم را نهفته در وصایای شهدا عنوان کرد و گفت: پشتیبانی از ولایت‌فقیه و صیانت از عفاف و حجاب ضامن عزت و استقلال کشور است.

وی به نقش مالک اشترهای زمان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ترفند «قرآن بر نیزه کردن» در برهه‌ای از صدر اسلام منجر به شکست شد و امروز غفلت از جهاد تبین می‌تواند منجر به شکست دیگری شود همان غفلتی که موجب خانه‌نشین شدن ۲۵ساله امام علی (ع) شد.

محمدی اصل در پایان سخنان خود به جنگ رسانه‌ای دشمنان اشاره کرد و گفت: امروز صدا، صدای فضای مجازی است به‌طوری‌که فراتر از صدای توپ و تانک و مسلسل عمل می‌کند.
وی با بیان اینکه هنرمندان تئاتر و بازیگران آن ندادهنده و منادی هستند گفت: محور پیام‌ها تبیین اسلام و پیام شهدا است.

خبر از: مهدی جدی

انتهای خبر/ ش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اعلام وصول