تاریخ انتشار : دوشنبه 26 شهریور 1403 - 11:06
17 بازدید
کد خبر : 1482

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اردبیل:

دشمنان درصدد فتنه افروزی در کشور هستند

دشمنان درصدد فتنه افروزی در کشور هستند
مسئول سازمان بسیج اساتید استان اردبیل گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با راه‌اندازی اتاق‌های فکر و صرف هزینه‌های سنگین درصدد فتنه افروزی در کشور و براندازی هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی سیفار به نقل از «سبلان ما»، مرتضی ابراهیمی عصر امروز در نشست شورای مرکزی بسیج اساتید دانشگاه‌های اردبیل گفت: همانگونه که دشمنان انقلاب اسلامی با راه‌اندازی اتاق‌های فکر و صرف هزینه‌های سنگین درصدد فتنه افروزی در کشور و براندازی هستند، نیروهای بسیج نیز با اخلاص و بصیرت، تفکر انقلابی و کار جهادی شبانه‌روزی درصدد اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیشرفت‌های روز افزون کشور هستند.
وی به بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به همزمانی سه رویداد مهم یعنی سالروز ولادت نبی مکرم اسلام(ص)، امام جعفر صادق(ع)، آغاز هفته دفاع مقدس و بازگشایی دانشگاه‌ها کانون‌های بسیج اساتید رسالت مهمی در راستای تبیین مفاهیم اسلام ناب محمدی(ص)، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین بهار علم و دانش در دانشگاه‌ها دارند چراکه می‌توانند با هدایت دانشجویان به سمت کسب تخصص توأم با تعهد در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی ایفای نقش کنند.
مسئول سازمان بسیج اساتید استان اردبیل خواستار بصیرت و معرفت افزایی اساتید بسیجی شد و گفت: استخراج شبهات، ارائه پاسخ منطقی و اقناعی به گره‌های ذهنی جوانان در کنار اثربخشی در فضای مجازی با ترویج مفاهیم و ارزش‌های اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت از جمله وظایف همه اساتید به ویژه اعضای بسیج است.
وی به توطئه‌های دشمنان در فضای حقیقی و مجازی اشاره کرد و گفت: خصلت دشمنان، دشمنی است و این افراد همواره درصدد هستند تا از همه جهات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به نظام جمهوری اسلامی ایران آسیب برسانند.
ابراهیمی با بیان اینکه دشمنان در فضای مجازی با تبلیغات منفی به دنبال ایجاد راهی برای نفوذ و ضربه‌زدن به کشور هستند، گفت: ایمان، تقوا و بصیرت مهمترین سلاح اساتید بسیجی برای تجهیز اساتید و دانشجویان در جنگ نرم دشمنان است.
وی به تبیین اهمیت برنامه‌ریزی برای کسب موفقیت و فتح قله‌های پیشرفت پرداخت و گفت: برنامه‌ریزی دقیق و منسجم، هم‌اندیشی و هم‌افزایی رده‌های بسیج با مسئولیت دانشگاه‌ها در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی مهم و امری لازم است.
مسئول سازمان بسیج اساتید استان اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هدف ما دفاع از هویت ملی و اعتبار انقلاب اسلامی در بستر دانشگاه است گفت: ما باید از ورود و دخالت سلیقه‌های شخصی در تصمیم‌گیری‌ها خودداری کنیم چراکه فعالیت در این عرصه نیازمند فضای فرابخشی در راستای اهداف نظام است.
وی خواستار حضور اساتید در عرصه‌ها و صحنه‌های انقلاب اسلامی شد و گفت: مسئولین کانون‌های بسیج اساتید امروز باید به دنبال شبکه‌سازی بین دانشجویان، کارمندان و هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها باشند تا بتوانند با هم‌افزایی و اندیشه‌ورزی ضمن مقابله با تهدیدات دشمنان در تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی نیز ایفای نقش کنند.

احد نظری جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید استان اردبیل نیز در این نشست به تشریح اهداف و برنامه‌های سازمان بسیج اساتید در بازگشایی دانشگاه‌ها و گرامیداشت هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: همه کانون‌های بسیج اساتید ضمن ایجاد فضاسازی متناسبت با سه ایام فوق محیط‌های مناسبی برای ورود دانشجویان به مراکز علمی فراهم کنند.
وی به هیئت‌های اندیشه‌ورزی نیز اشاره کرد و گفت: هیئت‌های اندیشه‌ورز می‌توانند با آسیب‌شناسی و ارائه راهکارهای سازنده ضمن کمک به روسای دانشگاه‌ها مطلوب‌ترین فضا را برای آغاز بهار علم و دانش و معرفت در مراکز آموزش عالی فراهم کنند.
نظری از امنیت به عنوان مهمترین اصل پیشرفت کشور نام برد و گفت: در سایه امنیت و برقراری آرامش است که جوانان، فرهیختگان و دانشمندان می‌توانند با اطمینان خاطر به دنبال تولید علم و دستیابی به فناوری‌های نوین شوند.
وی به برنامه‌های هفته گرامیداشت دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست‌های علمی، بازید از نمایشگاه‌های دفاع مقدس، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی از جمله برنامه های بسیج اساتید در هفته دفاع مقدس است.
وی در پایان سخنان خود به ایجاد نشاط اجتماعی در دانشگاه ها و مراکز علمی اشاره کرد و گفت: این ایام به ویژه همزمانی سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) با بازگشایی دانشگاه ها بهترین فرصت برای ایجاد نشاط اجتماعی سالم در دانشگاه ها است چراکه جشن‌های آغاز سالتحصیلی با نام و یاد نبی مکرم اسلام و امام جعفرصادق(ع) بنیانگذار مذهب تشیع موجب برکت روز افزون بهار علم و دانش در دارالارشاد اردبیل خواهد شد.

نشست شورای مرکزی بسیج اساتید دانشگاه‌های اردبیل با هدف هم‌اندیشی برنامه‌های هفته وحدت، سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس صبح امروز با حضور مسئولین کانون‌های بسیج اساتید در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

انتهای خبر/ ش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اعلام وصول