تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مرداد 1403 - 10:25
56 بازدید
کد خبر : 1381

رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل اعلام کرد:

پیش‌بینی عزیمت ۱۳ هزار زائر اردبیلی به عراق

پیش‌بینی عزیمت ۱۳ هزار زائر اردبیلی به عراق
رئیس ستاد عتبات‌عالیات استان اردبیل گفت: حضور جمعیت میلیونی در مراسم اربعین پیام واضح و روشنی دارد و طبق پیش‌بینی ۱۳ هزار زائر اردبیلی در اربعین امسال به عراق عزیمت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیفار، اسفندیار هوشیار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، با تأکید بر اینکه حضور ۲۲ میلیون نفر در مراسم اربعین پیام واضح و روشنی دارد، اظهار داشت: در اربعین اوج انسانیت، بروز و ظهورش را به دنیا نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: وقتی مجموعه عظیمی از ملت، مشقت‌ها را به جان می‌خرد و خود را به پیاده‌روی اربعین می‌رساند، این اتفاق عظیم حرکتی فرهنگی است که اعتراض انسان‌دوستانه در برابر ظلم و ستم را به نمایش می‌گذارد.

رئیس ستاد عتبات‌عالیات استان اردبیل تصریح کرد: از چند روز پیش حرکت زائران اربعین حسینی برای رسیدن به مراسم اربعین آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود از استان اردبیل امسال ۱۳ هزار زائر اردبیلی برای شرکت در مراسم اربعین به کشور عراق عزیمت کنند.

وی ادامه داد: تاکنون در سطح استان بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ نفر از استان اردبیل برای اربعین ثبت‌نام کرده‌اند که روند ثبت‌نام همچنان با سرعت ادامه دارد.

هوشیار تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌ها حرکت زائران از ۱۵ مردادماه شدت بیشتری خواهد گرفت و توصیه ما این است که زائران از مرزهای خلوت به کشور عراق برای شرکت درپیاده‌روی اربعین بروند.

وی از هم استانی‌ها خواست تا از طریق تمرچین و باشماق که امکان تردد راحت‌تری دارد، به کشور عراق عزیمت کنند و سفر خود را برای ۶ تا هفت روز مدیریت و حتماً بلیت برگشت را نیز تهیه کنند.

رئیس ستاد عتبات‌عالیات استان اردبیل از استقرار ۱۸ موکب اردبیلی در مرزها و داخل کشور عراق خبر داد و گفت: از این تعداد موکب ۱۶ موکب آماده ارائه خدمات به زائران است که ۶ موکب در مرز جمهوری اسلامی ایران و مابقی در داخل کشور عراق و در مسیرهای مختلف حرکت زائران مستقر خواهند شد.

وی گفت: ۶ موکب از موکب‌های استان اردبیل در کربلا به زائران خدمات ارائه خواهند کرد و یک موکب این استان در امامزاده سید محمد در سامرا، یک موکب در شهر دیوانیه، یک موکب در نجف اشرف و یک مورد در عمود ۹۴۶ استقراریافته و به زائران خدمات ارائه خواهند داد.

انتهای خبر/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اعلام وصول