تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 شهریور 1403 - 7:18
26 بازدید
کد خبر : 1457

استاد دانشگاه های گرمی مطرح کرد:

وجود مبارک امام هشتم عامل همبستگی اجتماعی

وجود مبارک امام هشتم عامل همبستگی اجتماعی
استاد دانشگاه های شهرستان گرمی گفت: وجود مبارک امام هشتم، فرصتی برای ایجاد ارتباطات اجتماعی و نزدیکی بین مردم است این همبستگی، باعث تقویت فرهنگ همکاری و محبت در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حمید بهاری در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی سیفار به نقل از «سبلان ما»،  اظهار داشت: یکی از موضوعات بسیار زیبا در روزگار ما بحث فرهنگ پیاده‌روی برای زیارت است که این موضوع از زمان امام حسن مجتبی (ع) نیز وجود داشته است. بنابراین این فرهنگ و میراث امام حسن مجتبی (ع) است که در مورد ایشان گفته می‌شود در طول عمر خود ۲۵ بار با پای پیاده و بدون پاپوش به زیارت خانه خدا رفته‌اند.

وی افزود: امروزه این مسئله یکی از عجایب روزگار ماست که افراد کوچک و بزرگ برای یک امر معنوی، روحانی و الهی سختی‌های راه را متحمل می‌شوند تا به حرم برسند و زیارت کنند.

استاد دانشگاه های شهرستان گرمی گفت: در این مسیر زیبایی‌های مختلفی شکل می‌گیرد که شاید اتفاق نادری هم باشد و قابل وصف نیست و بسیاری از مردم دلداده اهل بیت (ع) هستند و حاضرند در این مسیر و در زمینه‌های مختلف هزینه کنند که این مسئله در طول سال‌های متمادی وجود داشته و دارد.

وی اضافه کرد: خدمت به زائران امام رضا (ع) غبار از قلب انسانها را پاک می‌کند چراکه ایشان امام رئوف و مهربانی است

بهاری افزود: بسیاری از بزرگان دین توجه به زائران و معاشرت با آنان و همچنین رفع نیاز آنان را از آداب زیارت دانسته و بسیار مهم شمرده‌اند. در این خصوص درباره آیت‌الله شیخ مرتضی حائری نقل شده‌ علاقه فراوانی به زیارت امام رضا(ع) داشت.

وی گفت: بزرگان دین هنگام تشرف به حرم امام رضا(ع)، به زائران آن حضرت احترام می‌گذاشتند و زائر آن حضرت را بزرگ می‌شمرند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: وجود مبارک امام هشتم، فرصتی برای ایجاد ارتباطات اجتماعی و نزدیکی بین مردم است. این همبستگی، باعث تقویت فرهنگ همکاری و محبت در جامعه می‌شود.

انتهای خبر/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اعلام وصول