تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 مرداد 1403 - 12:24
58 بازدید
کد خبر : 1423

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان:

صدای فلسطین در اربعین شنیده می‌شود

صدای فلسطین در اربعین شنیده می‌شود
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان گفت: اربعین یکی از اجتماعات بزرگ و فرصت خوبی برای انتقال پیام مردم مظلوم فلسطین به دنیا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیفار ، آیت‌الله یدالله صفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «سبلان ما»، اظهار داشت: اربعین یکی از اجتماعات بزرگ دنیا است که از کشورهای مختلفی در آن حضور پیدا می‌کنند و این اجتماع فرصت خوبی است که پیام مردم مظلوم فلسطین را به دنیا منتقل کنیم.

وی افزود: در مورد امام حسین(ع) یکی از ویژگی‌هایی که امسال باتوجه به موضوع فلسطین باید بیشتر به آن توجه کرد «نصرت» اباعبدالله (ع) است؛ یعنی بیش از اینکه به موضوع زیارت و پیاده‌روی اربعین توجه کنیم باید به مساله حق و مبارزه با ظلم پرداخت.

امام‌جمعه گرمی تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین حرکت جمعی به سوی امام و حجت الهی است و همه شرکت‌کنندگان در این آیین فریاد لبیک یا حسین، لبیک یا مهدی سر می‌دهند و با این پیاده‌روی عظیم امام حسین(ع) را برای دنیا معرفی و زمینه ظهور موعود را فراهم می‌کنند تا برسد آن روزی که حضرت قیام کند و خود را با همین امام حسین (ع) به دنیا معرفی کند و بگوید «یا أهْلَ الْعالَمِ اَنَّ جَدّیَ الْحُسَیْن(ع) قَتَلوهُ عَطْشاناً».

وی ادامه داد: بدون تردید، زیارت امام حسین (ع) روح حماسی انسان برای مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم را تقویت می‌کند و اینکه برای زیارت آن حضرت این همه پاداش بیان شده، به خاطر تاثیر زیارت امام حسین (ع) در تربیت روحی انسان‌ها است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: پاداش حیرت‌انگیزی بر زائر آن حضرت در روایات‌ها آمده است و زیارت اربعین به این صورت که خیل عظیم مشتاقان اباعبدالله الحسین(ع) اعم از زن و مرد، پیر و جوان با پای پیاده بین نجف و کربلا را پر کنند، پاداشی خاص دارد که حیرت‌آور است.

وی با اشاره به این که هرکس خدا را بشناسد عاشق او می‌شود گفت: عشق به خدا به معنای بریدن و رها شدن از خودپرستی، نفس‌پرستی و بت‌پرستی کهن و مدرن  است؛ عاشق خدا شدن و نزدیکی به خدا یک شب حاصل نمی‌شود ، بلکه نیازمند زمان و انجام اقداماتی است.

انتهای خبر/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اعلام وصول