تاریخ انتشار: پنجشنبه 12 مهر 1403 - 11:56

بررسی و رفع مشکلات زیرساختی پروژه نهضت ملی مسکن درگرمی‌ با حضور کارشناسان ادارات‌ کل استان‌

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی سیفار، بررسی و رفع مشکلات زیرساختی پروژه نهضت ملی مسکن درگرمی‌ با حضور کارشناسان ادارات‌ کل استان‌ در گرمی صورت گرفت.

معاونان اجرایی برخی از ادارات کل استان در سفر به شهرستان گرمی ضمن بازدید میدانی از پروژه طرح نهضت ملی مسکن ، مشکلات اجرایی این طرح را مورد بررسی قرار دادند.

در این بازدید میدانی دستگاههای دخیل در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ،مسائل و مشکلات زیر ساختی و اجرایی مطرح شده از سوی صاحبان مسکن همچون نبود گاز و راه دسترسی مناسب به شهرک مطرح و ضمن بررسی موانع، راهکارهای عملی برای تسریع در عملیات اجرایی این طرح ها ارائه شد.

فرماندارگرمی در حاشیه این بازدید ،به اقدامات انجام‌شده برای سایت نهضت ملی مسکن واقع در شهرک ولیعصر (عج) اشاره کرد و بیان داشت: بخشی از زیر ساختهای این پروژه که شامل برق رسانی و تامین آب بود با همکاری ادارات متولی برای متقاضیان از همان ابتدای ساخت و سازها فراهم شد و در حال حاضر گازرسانی و بهسازی جاده دسترسی به محل اجرای پروژه و معابر داخل شهرک مطالبه ساکنان و متقاضیان طرح است که در بازدید امروز بر تسریع در عملیات اجرایی تاکید شد.

حسین مولایی یکی از دلایل عدم گازرسانی به واحد‌های پروژه نهضت ملی مسکن را عقب ماندن برخی سازمان‌های خدماتی مانند آب و فاضلاب عنوان کرد و توضیح داد: به دلیل این‌که این سازمان‌ها در حال مطالعه برای ارائه‌ی خدمات خود هستند و معبر در اختیار شرکت ملی گاز قرار نگرفته و به همین دلیل نمی‌توان گازرسانی به این واحد‌ها را انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌های لازم پیرامون زیرساخت‌ها، از جمله آب و برق، برای کل سایت در نظر گرفته شده است و تا تکمیل زیر ساخت گاز ، در راستای رفاه حال ساکنان بویژه در فصول سرد سال سوخت ساکنان از طریق سوخت های جایگزین تامین خواهد شد.

فرماندارگرمی افزود: در این جلسه، موضوعات‌ روند اجرای قراردادها و برنامه زمان‌بندی مربوط به خدمات عمرانی داخل شهرک مطرح و جهت رفع مشکلات بررسی و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد.

مقام عالی دولت در شهرستان گرمی‌ با اشاره به احداث خانه‌های ویلایی در گرمی افزود: در قالب این طرح ، ۱۲۷ متقاضی در شهرک ولیعصر(عج) شهر گرمی صاحب خانه ویلایی (یک طبقه حیاط دار) خواهند شد و در قالب گروه ساخت هم احداث ۲۹۲ واحد مسکونی در پشت ایران خودرو بصورت چهار واحدی آغاز شده است.

مولایی همچنین از آماده سازی معابر شهرک ویلایی ولیعصر(عج) گرمی خبر داد و گفت: این طرح به پیمانکار واگذار شده و عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

به گفته فرماندار ، تنها شهرستان استان اردبیل و جزو معدود شهرهای کشور که به دلیل برخی محرومیت‌های واقع در آن، زمین برای ساخت واحد‌های ویلایی واگذار گردید شهرستان گرمی بود که با هدف حمایت از اقشار کم‌درآمد فاقدین مسکن این امر مهم صورت گرفت.

 

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل