معاون دادگستری استان اردبیل با اشاره به برکات اجرای طرح " مساجد، پایگاه ارتباط مردمی مسئولان قضایی استان با مردم " خواستار تبدیل مساجد شهرستان گرمی به کانون های حل اختلافات خانوادگی شد.

به گزارش سیفار، جلال آفاقی معاون قضایی رییس کل و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در دیدار با امام جمعه شهرستان مرزی گرمی با اشاره به روند افزایشی پرونده ها و دعاوی خانواده در این شهرستان، بر اجرای حکمیت در مساجد گرمی به منظور جلوگیری از طرح اختلافات خانوادگی در محاکم و حل اختلافات زوجین در مساجد محلات تاکید کرد.

وی با تشریح کارکردهای مسجد طراز اسلامی، احیاء آن را از ضروریات امروز جامعه دانسته، افزود: معتمدین محلی به عنوان مصلحین و داوران باید به اختلافات خانوادگی ورود پیدا کنند و هرآنچه در توان دارند را برای جلوگیری از فروپاشی کانون خانواده ها بکار ببندند.

آفاقی با اشاره به آثار و برکات دنیوی و اخروی برقراری صلح بین طرفین دعوی و جلوگیری از طلاق و آشتی دادن زن و شوهر، نقش روحانیون در تقویت باورهای دینی مردم و ترویج سبک زندگی اسلامی و به تبع آن کاهش آسیب ها در محیط خانواده ها را مهم خواند.

معاون رییس کل دادگستری استان اردبیل، احیاء کارکرد مسجد طراز اسلامی و اجرای طرح “حکمیت در مساجد ” با رویکرد دعاوی خانواده را منوط به توجه و همت ویژه فعالان و متولیان فرهنگی دانسته، خواستار اجرای طرح در مساجد شهرستان گرمی شد.

وی با تاکید بر اقدام عاجل در شهرستان مرزی گرمی برای کاهش و کنترل طلاق، رویکرد سند تحول قضایی دراین بخش را تشریح کرده، ادامه داد: استفاده از ظرفیت نهاد‌های مدنی و مردمی در رفع اختلافات و دعاوی، از راهبرد‌های اصلی سند تحول قوه قضاییه است و مسجد به عنوان یک پایگاه اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و مردمی در این راستا نقش بسیار اثرگذاری دارد.

جلال آفاقی با اشاره به برکات اجرای طرح با شعار” مساجد، پایگاه ارتباط مردمی مسئولان قضایی استان با مردم ” که از ابتدای ماه رمضان در سراسر استان آغاز گردیده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت، خواستار تبدیل مساجد گرمی به کانون های حل اختلافات خانوادگی شد.

پیشتر در جلسه شورای پیشگیری شهرستان گرمی، این مقام قضایی از افزایش حدود سی و هشت درصدی پرونده های قضایی مرتبط با اختلافات خانوادگی در گرمی خبر داده بود.

خروج از نسخه موبایل