تاریخ انتشار: پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 12:56

دادستان اردبیل به ادارات تذکر داد که پاسخ درخواست‌های مراجعین کتباً ارائه شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی سیفار به نقلب از  «سبلان ما»،‌ جلال آفاقی دادستان مرکز استان در جلسه مقدماتی تشکیل کمیته امنیت روانی استان گفت: یکی از مولفه‌های اصلی تأمین امنیت روانی حفظ کرامت مردم در مراجعه به ادارات است و پاسخگویی مسئولان در ارتباط دوسویه و تفاهم‌آمیز توأم با احترام، از جمله مؤلفه‌های رضایتمندی و ارتقای اعتماد عمومی و به‌تبع آن موجب تولید و توسعه امنیت روانی می‌شود.

دادستان اردبیل از عدم پاسخگویی شایسته به مراجعین در برخی ادارات و ایجاد نارضایتی و بدبینی انتقاد کرد و افزود: دستگاه‌ها طبق قانون مکلف هستند ضمن ثبت درخواست و ارائه رسید، حداکثر ظرف سه ماه به‌صورت کتبی پاسخ قطعی مراجعین را نفیاً یا اثباتاً به ذی‌نفع ابلاغ کنند مگر اینکه در سایر قوانین ظرف زمانی معینی برای پاسخگویی دستگاه‌ها مشخص شده باشد یا فوریت موضوع، اقتضای زمان کوتاه‌تری را داشته باشد.

 

وی تأکید کرد: عدم پاسخگویی کتبی و استنکاف از ثبت درخواست و ارائه رسید به اشخاص متقاضی در دستگاه‌ها، تخلف اداری محسوب می‌شود.

 

دادستان اردبیل گفت: دستگاه‌های اجرایی بسترها و زیرساخت‌های لازم جهت عملیاتی‌سازی این قانون را فراهم کنند و ضمن ثبت کلیه درخواست‌های مراجعین، پاسخ‌های مربوطه را در مهلت مقرر و به‌صورت کتبی به مراجعین ذی‌نفع ارائه نمایند.

 

وی اظهار داشت: عدم پاسخگویی قانونی در بسیاری از دستگاه‌ها و فراهم‌نشدن بستر برای اجرایی‌شدن تبصره ۴ ماده ۱۶ قانون دیوان عدالت اداری منجر به تحمیل هزینه به مردم و نارضایتی عمومی شده است.

 

جلال آفاقی  با اشاره به شعار سال دادستانی اردبیل مبنی بر شناسایی عوامل نارضایتی مردم از دستگاه‌ها، تأکید کرد: مقابله با بسترهای فسادزا و سوء جریانات در ادارات، از اولویت‌های دادسرای مرکز استان در سال جاری است و این مهم با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای خبر/ م

خروج از نسخه موبایل